dc.contributor.advisor | Jonšta, Petr | en |
dc.contributor.author | Villin, Přemysl | en |
dc.date.accessioned | 2010-09-29T16:32:35Z | |
dc.date.available | 2010-09-29T16:32:35Z | |
dc.date.issued | 2010 | en |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/82119 | |
dc.description | Import 29/09/2010 | cs |
dc.description.abstract | Při provozu důlních hřeblových dopravníků dochází k vzájemné interakci jejich funkčního povrchu s přepravovanou horninou – mechanickému opotřebení. Za nejrozšířenější mechanismus opotřebení je pak možno považovat opotřebení abrazivní, jehož účinek závisí na celé řadě faktorů, např. tvrdosti opotřebovávaného materiálu, vlastnosti abrazivních částic, relativní rychlosti pohybu povrchů.
Předložená práce je zaměřena na porovnání vybraných typů ocelí používaných pro výrobu důlních hřeblových dopravníků z hlediska jejich otěruvzdornosti, pouze na základě jejich mikrostrukturního rozboru a naměřených hodnot tvrdostí. Výsledky experimentu ukázaly, že naměřené hodnoty tvrdosti odpovídaly ve všech případech zjištěnému typu mikrostruktury a za nejvhodnější materiály je tedy možno označit materiály se zákalnými mikrostrukturami, označené v práci č. 1 a č. 2. | cs |
dc.description.abstract | During operation of the mining scaper Conveyor Belts the interaction between their function surface and the transported rock cores about, which leads to mechanic wear. The most common mechanism of wear van be regarged abrasive wear, whose effect is depended on many factors such as hardness of material, properities of abrasive particles and relative move speed of the surface.
Submited work focuses on the comparison of selected types of steel used for production of the mining scaper conveyors with respect to their abrasive resistance only on the basis of their microstructure analysis and hadness measurements. The results of the experiment showed that the measured hardness values corespond with the detected type of microstructure. The materials with quenched and tempered microstructures can be considered as the most fittest material. In work n. 1 and n. 2. | en |
dc.format.extent | 4589954 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | en |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | mikrostruktura | cs |
dc.subject | otěruvzdornost | cs |
dc.subject | oceli | cs |
dc.subject | tvrdost | cs |
dc.subject | microstructure | en |
dc.subject | abrasive resistence | en |
dc.subject | hardness | en |
dc.subject | steels | en |
dc.title | Hodnocení životnosti důlních dopravníků | cs |
dc.title.alternative | Service Life Evaluation of Conveyor Belts | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Konečná, Kateřina | en |
dc.date.accepted | 2010-09-07 | en |
dc.thesis.degree-name | Bc. | en |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.department | 636 - Katedra materiálového inženýrství | en |
dc.thesis.degree-program | Materiálové inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Diagnostika materiálů | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | cs |
dc.identifier.thesis | VIL073_FMMI_B3923_3911R028_2010 | |
dc.rights.access | openAccess | |