Vlastnosti a využití PLC v laboratorních úlohách sekvenčního řízení
Loading...
Downloads
0
Date issued
Authors
Kozák, Petr
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
Abstract
Cílem diplomové práce je vytvořit vzorové příklady pro výuku programování logických automatů značky TECOMAT českého výrobce Teco a.s. v laboratorních podmínkách katedry automatizace FMMI VŠB TU-Ostrava. Jsou zde popsány základy automatického řízení a také principy programovatelných logických automatů, jejich architektura, způsoby použití, zapojení a programování. Jsou zde také popsány systémy Soft PLC, jejich výhody a nevýhody oproti klasickým PLC. Obsahem praktické části diplomové práce je řešení zadaných úloh a jejich realizace pomocí sekvenčního řízení v laboratorních podmínkách katedry a vytvoření výukových modulů pro účely katedry.
The aim of the thesis is to create a model examples for teaching programming logic controllers brand TECOMAT Czech manufacturer Teco as in laboratory automation department FMMI VŠB-TU Ostrava. Are described under the automatic control and the principles of programmable logic controllers, their architecture, applications, integration and programming. Are also described Soft PLC systems, their advantages and disadvantages compared with conventional PLC. The content of the practical part of the thesis is to address assigned tasks and their implementation using the sequential procedure in the laboratory of the Department and the creation of teaching modules for the department.
The aim of the thesis is to create a model examples for teaching programming logic controllers brand TECOMAT Czech manufacturer Teco as in laboratory automation department FMMI VŠB-TU Ostrava. Are described under the automatic control and the principles of programmable logic controllers, their architecture, applications, integration and programming. Are also described Soft PLC systems, their advantages and disadvantages compared with conventional PLC. The content of the practical part of the thesis is to address assigned tasks and their implementation using the sequential procedure in the laboratory of the Department and the creation of teaching modules for the department.
Description
Import 29/09/2010