Simulace jízdních manévrů vozidel s řízením typu All Wheel Steering

DSpace/Manakin Repository

aaK citaci nebo jako odkaz na tento záznam použijte identifikátor: http://hdl.handle.net/10084/94236

Show simple item record


dc.contributor.advisor Tůma, Jiří cs
dc.contributor.author Sýnek, Michal cs
dc.date.accessioned 2012-07-11T08:03:10Z
dc.date.available 2012-07-11T08:03:10Z
dc.date.issued 2012 cs
dc.identifier.other OSD002 cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10084/94236
dc.description Ve zpracování cs
dc.description Import 03/08/2012 cs
dc.description.abstract V práci je přiblížena problematika směrové dynamiky pohybu motorových vozidel, např. Ackermannova geometrická podmínka řízení. Je odvozen prostorový matematický model směrové dynamiky automobilu, na jehož základě je vytvořen simulační model v programu Matlab-Simulink. Na simulačním modelu jsou simulovány jízdní manévry (jízda v kruhu, přejezd z pruhu do pruhu) a jeho výstupem je odezva směrové dynamiky automobilu. Model je použit pro simulační studii, která sleduje vliv převodového poměru mezi natočením kol přední a zadní nápravy v závislosti na rychlosti vozidla, kritériem posuzování převodového poměru je velikost směrové úchylky vektoru rychlosti pohybu vozidla od osy vozidla. Dále je objasněn princip a použití moderních systémů řízení směru pohybu automobilů, jako jsou AWS, Steer By Wire nebo dynamické aktivní řízení. cs
dc.description.abstract Directional dynamics of motor vehicles is analyzed and solved usually taking into account Ackermann steering geometry conditions. The submitted thesis extends analysis by mathematical modeling of vehicle behavior at the steady state speed during various driving maneuvers. To study a directional response of a car the mathematical model was created. It is assumed that the car is a rigid body moving on four wheels. The model is spatial. The corresponding equation of motion is solved using Matlab-Simulink. Driving maneuvers such as driving in a circle and crossing from lane to lane are simulated with the use of the mentioned model. The model is employed for a simulation study of directional stability of the car which is equipped by a system allowing turning the rear axle as well which is called All Wheel Steering system. A dependence of the directional deviation angle between the velocity vector and the car longitudinal axis on a transmission ratio between the turning of the wheels at the front and rear axles at a steady-state vehicle speed is analyzed. The thesis reviews various solutions of a car directional control like All Wheel Steering, Steer By Wire or Dynamic Active Steering as well. en
dc.format Neuvedeno cs
dc.format.extent 4046852 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs cs
dc.publisher Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava cs
dc.subject Ackermannova podmínka cs
dc.subject sbíhavost kol cs
dc.subject All Wheel Steering cs
dc.subject prostorový model automobilu cs
dc.subject Steer By Wire cs
dc.subject dynamické aktivní řízení cs
dc.subject Ackermann steering condition en
dc.subject wheel toe-in en
dc.subject All Wheel Steering en
dc.subject spatial model of car en
dc.subject Steer By Wire en
dc.subject Dynamic Active Steering en
dc.title Simulace jízdních manévrů vozidel s řízením typu All Wheel Steering cs
dc.title.alternative Driving maneuver simulation for vehicles of the All-Wheel-Steering type en
dc.type Bakalářská práce cs
dc.identifier.signature Neuvedeno cs
dc.identifier.location ÚK/Studovna cs
dc.contributor.referee Horák, Bohumil cs
dc.date.accepted 2012-06-14 cs
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-level Bakalářský studijní program cs
dc.thesis.degree-grantor Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Univerzitní studijní programy cs
dc.description.category Prezenční cs
dc.description.department 352 - Katedra automatizační techniky a řízení cs
dc.thesis.degree-program Mechatronika cs
dc.thesis.degree-branch Automobilová elektronika cs
dc.description.result výborně cs
dc.identifier.sender S2790 cs
dc.identifier.thesis SYN0005_USP_B3943_3906R007_2012 cs

Files in this item

Files Size Format View
SYN0005_USP_B3943_3906R007_2012.pdf 3.859Mb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Navigation

Browse

My Account

Statistics