Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTůma, Jiřícs
dc.contributor.authorSýnek, Michalcs
dc.date.accessioned2012-07-11T08:03:10Z
dc.date.available2012-07-11T08:03:10Z
dc.date.issued2012cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/94236
dc.descriptionImport 03/08/2012cs
dc.description.abstractV práci je přiblížena problematika směrové dynamiky pohybu motorových vozidel, např. Ackermannova geometrická podmínka řízení. Je odvozen prostorový matematický model směrové dynamiky automobilu, na jehož základě je vytvořen simulační model v programu Matlab-Simulink. Na simulačním modelu jsou simulovány jízdní manévry (jízda v kruhu, přejezd z pruhu do pruhu) a jeho výstupem je odezva směrové dynamiky automobilu. Model je použit pro simulační studii, která sleduje vliv převodového poměru mezi natočením kol přední a zadní nápravy v závislosti na rychlosti vozidla, kritériem posuzování převodového poměru je velikost směrové úchylky vektoru rychlosti pohybu vozidla od osy vozidla. Dále je objasněn princip a použití moderních systémů řízení směru pohybu automobilů, jako jsou AWS, Steer By Wire nebo dynamické aktivní řízení.cs
dc.description.abstractDirectional dynamics of motor vehicles is analyzed and solved usually taking into account Ackermann steering geometry conditions. The submitted thesis extends analysis by mathematical modeling of vehicle behavior at the steady state speed during various driving maneuvers. To study a directional response of a car the mathematical model was created. It is assumed that the car is a rigid body moving on four wheels. The model is spatial. The corresponding equation of motion is solved using Matlab-Simulink. Driving maneuvers such as driving in a circle and crossing from lane to lane are simulated with the use of the mentioned model. The model is employed for a simulation study of directional stability of the car which is equipped by a system allowing turning the rear axle as well which is called All Wheel Steering system. A dependence of the directional deviation angle between the velocity vector and the car longitudinal axis on a transmission ratio between the turning of the wheels at the front and rear axles at a steady-state vehicle speed is analyzed. The thesis reviews various solutions of a car directional control like All Wheel Steering, Steer By Wire or Dynamic Active Steering as well.en
dc.format.extent4046852 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectAckermannova podmínkacs
dc.subjectsbíhavost kolcs
dc.subjectAll Wheel Steeringcs
dc.subjectprostorový model automobilucs
dc.subjectSteer By Wirecs
dc.subjectdynamické aktivní řízenícs
dc.subjectAckermann steering conditionen
dc.subjectwheel toe-inen
dc.subjectAll Wheel Steeringen
dc.subjectspatial model of caren
dc.subjectSteer By Wireen
dc.subjectDynamic Active Steeringen
dc.titleSimulace jízdních manévrů vozidel s řízením typu All Wheel Steeringcs
dc.title.alternativeDriving maneuver simulation for vehicles of the All-Wheel-Steering typeen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeHorák, Bohumilcs
dc.date.accepted2012-06-14cs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Univerzitní studijní programycs
dc.description.department352 - Katedra automatizační techniky a řízenícs
dc.thesis.degree-programMechatronikacs
dc.thesis.degree-branchAutomobilová elektronikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2790cs
dc.identifier.thesisSYN0005_USP_B3943_3906R007_2012cs
dc.rights.accessrestrictedAccess


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam