Slitiny na bázi hořčíku pro aplikace v automobilovém průmyslu

DSpace/Manakin Repository

aaK citaci nebo jako odkaz na tento záznam použijte identifikátor: http://hdl.handle.net/10084/95627

Show simple item record


dc.contributor.advisor Losertová, Monika cs
dc.contributor.author Štěpán, Roman cs
dc.date.accessioned 2012-10-30T09:53:01Z
dc.date.available 2012-10-30T09:53:01Z
dc.date.issued 2012 cs
dc.identifier.other OSD002 cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10084/95627
dc.description Import 30/10/2012 cs
dc.description.abstract Slitiny hořčíku mají pro své vlastnosti stále nevyužitý potenciál v technických aplikacích. Hořčík má tu vlastnost, že je velmi lehký. Váží o třetinu méně než hliník a je třetím nejužívanějším konstrukčním kovem. Problematická je však jeho příprava a zpracování, jelikož má hořčík vysokou afinitu ke kyslíku. To se projevuje intenzivním hořením. Využití slitin hořčíku nabylo většího významu a nejvíce se uplatňuje v automobilovém průmyslu. Převážná část součástí z hořčíkových slitin se v současné době zhotovuje odléváním. Mechanické vlastnosti odlitku nejsou dostatečné pro aplikaci, u kterých se požaduje vysoká bezpečnost a spolehlivost. Pro dosažení vyšších mechanických vlastností lze použít technologie kování. Na součástí pro automobilový průmysl jsou kladeny vysoké požadavky na vlastnosti. Požadovány jsou především lehké a pevné konstrukce. cs
dc.description.abstract Magnesium alloys are still idle in technical applications because of their properties. Magnesium is very light. Its weight is about one third less than the weight of aluminum and it is the third most frequented structural metal. However its preparation and processing can be problematical because magnesium has high affinity to oxygen. It causes intensive burning. The usage of magnesium alloys took more importance and it is the most used alloy in automotive field sofar. Nowadays a vast majority of casting are not sufficient for the applications that need high security and reliability. To reach higher mechanical properties a forging technology can be used. High demands of properties are made on components for car industry or components used in outer space. en
dc.format 29 l. : il. cs
dc.format.extent 4041362 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs cs
dc.publisher Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava cs
dc.subject slitiny hořčíku, automobilový průmysl, mechanické vlastnosti, mikrostruktura cs
dc.subject magnesium magnesium alloys, automotive industry, mechanical properties, microstructure en
dc.title Slitiny na bázi hořčíku pro aplikace v automobilovém průmyslu cs
dc.title.alternative Alloys on the base of magnesium used in automotive industry en
dc.type Bakalářská práce cs
dc.identifier.signature 201300678 cs
dc.identifier.location ÚK/Studovna cs
dc.contributor.referee Juřica, Jan cs
dc.date.accepted 2012-09-06 cs
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-level Bakalářský studijní program cs
dc.thesis.degree-grantor Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství cs
dc.description.category Prezenční cs
dc.description.department 632 - Katedra materiálů a technologií pro automobily cs
dc.thesis.degree-program Materiálové inženýrství cs
dc.thesis.degree-branch Materiály a technologie pro automobilový průmysl cs
dc.description.result výborně cs
dc.identifier.sender S2736 cs
dc.identifier.thesis STE733_FMMI_B3923_3911R034_2012 cs

Files in this item

Files Size Format View
STE733_FMMI_B3923_3911R034_2012.pdf 3.854Mb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Navigation

Browse

My Account

Statistics