dc.contributor.advisor | Ďuriš, Lukáš | cs |
dc.contributor.author | Němeček, Tomáš | cs |
dc.date.accessioned | 2013-06-26T11:29:30Z | |
dc.date.available | 2013-06-26T11:29:30Z | |
dc.date.issued | 2013 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/100415 | |
dc.description | Import 26/06/2013 | cs |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se ve svém obsahu zabývá možností úpravy konstrukčního řešení definitivního ostění hloubené části srbského tunelu Bancarevo. Je zde popsán příklad českého tunelu Klimkovice a zdejší konstrukční řešení pro možnost srovnání. Další část textu se věnuje právě srbskému tunelu Bancarevo a popisuje jej tak, jak je zadán původním projektem. V následující kapitole je navrženo optimalizační řešení, vycházející ze vzoru českého tunelu. Toto navrhované řešení je na základě numerické metody konečných prvků, se kterou pracuje program GEO5 společnosti Fine, porovnáno s původním projektovým designem z hlediska únosnosti konstrukce ostění. Závěr práce obsahuje konečné vyhodnocení výsledků a rovněž ekonomické zhodnocení navrhovaného řešení. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with an option for construction modifications to the secondary lining in the Bancarevo tunnel (Serbia) in its cut and cover section. Klimkovice tunnel (Czech Republic), having undergone a similar local construction solution, is used as an example here. The following part of the text is dedicated to the current state of the Bancarevo tunnel and describes it as presented in the project's original documentation. The next chapter includes a suggestion for optimizing the tunnel using Klimkovice tunnel as an example. This solution is then compared with the original design, from a bearing capacity perspective, using GEO5 software, which features a Finite element method for such calculation. The conclusion of this paper contains the final evaluation of the result and a financial assessment for the suggested construction alteration. | en |
dc.format | 37 l. : il. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 2662487 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | hloubené tunely, definitivní ostění, metoda konečných prvků, GEO5, koridor X | cs |
dc.subject | Cut and cover tunnels, secondary lining, the Finite element method, GEO5, Corridor X | en |
dc.title | Optimalizace realizace části tunelu Bacarevo | cs |
dc.title.alternative | Desing Optimalization of the Tunnel Bacarevo | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.date.accepted | 2013-05-30 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 224 - Katedra geotechniky a podzemního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Geotechnika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | cs |
dc.identifier.thesis | NEM262_FAST_B3607_3647R017_2013 | |
dc.rights.access | openAccess | |