Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFabián, Tomášcs
dc.contributor.authorMakudera, Romancs
dc.date.accessioned2013-10-20T17:35:47Z
dc.date.available2013-10-20T17:35:47Z
dc.date.issued2013cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/101055
dc.descriptionImport 21/10/2013cs
dc.description.abstractSledování paprsku je výpočetně velice náročná úloha, kdy při velkém rozlišení a členitosti scény, je potřeba velkého výpočetního času, aby se scéna vykreslila. Pokud bychom museli počítat pro každý paprsek průsečík se všemi trojúhelníky, ze kterých je scéna vytvořena, výpočet by trval spoustu výpočetní času. Z tohoto důvodu se pro optimalizaci používají prostorové struktury, které trojúhelníky uloží do vlastní struktury, a ta se potom prochází. Každá ze struktur má potom své výhody a nevýhody v závislosti k použitému nastavení scény. Pro další zrychlení se používá také paralelního výkonu buď při samostatném vykreslování scény nebo při generaci prostorových struktur. Pro možnosti paralelního vykreslování se používá výkonu procesoru (OpenMP) nebo grafické karty. Grafické karty používají rozhraní Cuda (výrobce Nvidia) nebo OpenCL (výrobce AMD).cs
dc.description.abstractRaytracing is very high computing method. If it used high resolution and scene complexity, it is need to use high computing time, to the scene get drawed. If we had to compute every ray intersection with all triangles, of which is scene created, calculation it would take a lot of computing time. For this reasons for optimalization is used space partitioning data structures, which triangles stored to his own structure, and this structure is used for traverse. Each of these structures have his own advantages and disadvantages, accordig to scene settings. For another acceleration is used parallel computing in scene drawing or in generation of structure. For options of parallel computing is used processor (OpenMP) or graphic card performance. Graphic cards used interface Cuda (brand Nvidia) or OpenCL (brand AMD).en
dc.format.extent5150079 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectSledování paprskucs
dc.subjectBVHcs
dc.subjectKDTREEcs
dc.subjectOCTREEcs
dc.subjectSAHcs
dc.subjectBIHcs
dc.subjectCUDAcs
dc.subjectAABBcs
dc.subjectOPENMPcs
dc.subjectRaytraceren
dc.subjectBVHen
dc.subjectKDTREEen
dc.subjectOCTREEen
dc.subjectSAHen
dc.subjectBIHen
dc.subjectCUDAen
dc.subjectAABBen
dc.subjectOPENMPen
dc.titleStruktury pro členění prostorových datcs
dc.title.alternativeSpace Partitioning Data Structuresen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeNěmec, Martincs
dc.date.accepted2013-06-11cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatikycs
dc.thesis.degree-programInformační a komunikační technologiecs
dc.thesis.degree-branchInformatika a výpočetní technikacs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2724cs
dc.identifier.thesisMAK044_FEI_N2647_2612T025_2013
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam