dc.contributor.advisor | Tůma, Jiří | cs |
dc.contributor.author | Juránek, Martin | cs |
dc.date.accessioned | 2013-12-18T13:23:45Z | |
dc.date.available | 2013-12-18T13:23:45Z | |
dc.date.issued | 2013 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/101369 | |
dc.description | Import 18/12/2013 | cs |
dc.description.abstract | Disertační práce je zaměřena na ověření možností využití moderních snímačů zrychlení MEMS pro měření na vozidlech a pro diagnostiku v reálném čase. V práci je popsáno a otestováno několik typů snímačů zrychlení, přičemž největší část práce je věnována digitálním MEMS senzorům komunikujícím po CAN sběrnici. Důležitou součástí měřicího řetězce je zde měřicí a vyhodnocovací zařízení NI cRIO, pro které byly všechny potřebné aplikace vytvořeny v rámci disertační práce v prostředí LabView. V dalších částech práce je pak tento měřicí systém použit pro měření jízdního pohodlí a pro ověřování modálních vlastností rámu vozidla. V obou případech byly k analýzám použita data získaná během jízdy po nerovné testovací dráze. Výsledkem práce je tak originální řešení systému sběru dat z vibrací vozidla s přenosem po sběrnici CAN, na kterou je napojen univerzální měřicí a vyhodnocovací systém NI cRIO s vyhodnocením naměřených signálů standardizovanými postupy. | cs |
dc.description.abstract | The dissertation thesis deals with the use of modern acceleration sensors of the MEMS type for measuring the modal parameter of a vehicle structure and ride comfort in real-time. In this work some types of accelerometers are described and tested. The main part of the thesis is focused at the MEMS sensors with the digital output, which communicate by the CAN bus with the real-time controller of the NI origin. The cRIO unit collects and processes data. The necessary software for this device was also created in the LabView environment. As the final part of the thesis the results of experiments in the field of ride comfort and modal analysis of vehicle frame are described. In both cases the data records during on and off road operation were used for analyzing. The main result of the thesis is an original data acquisition system from vehicle vibrations with communication by the CAN bus. The system uses a universal measurement and evaluation equipment that evaluates signals using standardized ways. | en |
dc.format | 127 l. : il. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 13604437 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | MEMS | cs |
dc.subject | akcelerometr | cs |
dc.subject | LabVIEW | cs |
dc.subject | jízdní pohodlí | cs |
dc.subject | modální analýza | cs |
dc.subject | MEMS | en |
dc.subject | accelerometer | en |
dc.subject | LabVIEW | en |
dc.subject | ride comfort | en |
dc.subject | modal anylysis | en |
dc.title | Měření na vozidlech a jejich diagnostika v reálném čase | cs |
dc.title.alternative | Measurements on vehicles and their diagnostics in real time | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.identifier.signature | 201400056 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Jaksch, Ivan | cs |
dc.contributor.referee | Beneš, Petr | cs |
dc.contributor.referee | Hruška, František | cs |
dc.date.accepted | 2013-11-06 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | cs |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 352 - Katedra automatizační techniky a řízení | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Automatizace technologických procesů | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | JUR286_FS_P2301_3902V010_2013 | |
dc.rights.access | openAccess | |