Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTůma, Jiřícs
dc.contributor.authorJuránek, Martincs
dc.date.accessioned2013-12-18T13:23:45Z
dc.date.available2013-12-18T13:23:45Z
dc.date.issued2013cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/101369
dc.descriptionImport 18/12/2013cs
dc.description.abstractDisertační práce je zaměřena na ověření možností využití moderních snímačů zrychlení MEMS pro měření na vozidlech a pro diagnostiku v reálném čase. V práci je popsáno a otestováno několik typů snímačů zrychlení, přičemž největší část práce je věnována digitálním MEMS senzorům komunikujícím po CAN sběrnici. Důležitou součástí měřicího řetězce je zde měřicí a vyhodnocovací zařízení NI cRIO, pro které byly všechny potřebné aplikace vytvořeny v rámci disertační práce v prostředí LabView. V dalších částech práce je pak tento měřicí systém použit pro měření jízdního pohodlí a pro ověřování modálních vlastností rámu vozidla. V obou případech byly k analýzám použita data získaná během jízdy po nerovné testovací dráze. Výsledkem práce je tak originální řešení systému sběru dat z vibrací vozidla s přenosem po sběrnici CAN, na kterou je napojen univerzální měřicí a vyhodnocovací systém NI cRIO s vyhodnocením naměřených signálů standardizovanými postupy.cs
dc.description.abstractThe dissertation thesis deals with the use of modern acceleration sensors of the MEMS type for measuring the modal parameter of a vehicle structure and ride comfort in real-time. In this work some types of accelerometers are described and tested. The main part of the thesis is focused at the MEMS sensors with the digital output, which communicate by the CAN bus with the real-time controller of the NI origin. The cRIO unit collects and processes data. The necessary software for this device was also created in the LabView environment. As the final part of the thesis the results of experiments in the field of ride comfort and modal analysis of vehicle frame are described. In both cases the data records during on and off road operation were used for analyzing. The main result of the thesis is an original data acquisition system from vehicle vibrations with communication by the CAN bus. The system uses a universal measurement and evaluation equipment that evaluates signals using standardized ways.en
dc.format127 l. : il. + 1 CD-Rcs
dc.format.extent13604437 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectMEMScs
dc.subjectakcelerometrcs
dc.subjectLabVIEWcs
dc.subjectjízdní pohodlícs
dc.subjectmodální analýzacs
dc.subjectMEMSen
dc.subjectaccelerometeren
dc.subjectLabVIEWen
dc.subjectride comforten
dc.subjectmodal anylysisen
dc.titleMěření na vozidlech a jejich diagnostika v reálném časecs
dc.title.alternativeMeasurements on vehicles and their diagnostics in real timeen
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature201400056cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeJaksch, Ivancs
dc.contributor.refereeBeneš, Petrcs
dc.contributor.refereeHruška, Františekcs
dc.date.accepted2013-11-06cs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department352 - Katedra automatizační techniky a řízenícs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchAutomatizace technologických procesůcs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisJUR286_FS_P2301_3902V010_2013
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam