dc.contributor.advisor | Jánošíková, Ľudmila | cs |
dc.contributor.author | Krempl, Michal | cs |
dc.date.accessioned | 2013-12-18T13:23:46Z | |
dc.date.available | 2013-12-18T13:23:46Z | |
dc.date.issued | 2013 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/101370 | |
dc.description | Import 18/12/2013 | cs |
dc.description.abstract | Disertační práce se zabývá organizací vlakové dopravy v železniční stanici, konkrétně jde o přidělení staniční koleje u nástupištní hrany přijíždějícímu vlaku. Základní rozhodovací problém spočívá v přidělení koleje vlaku takovým způsobem, aby byly minimalizovány časové odchylky v jízdách vlaků oproti grafikonu vlakové dopravy a také odchylky oproti plánu obsazení kolejí ve stanici.
Pro řešení problému jsou použity metody matematického modelování, pro řešení modelu je použita metoda local branching a metoda větví a hranic. Model je verifikován na reálných vstupních datech železniční stanice Praha hlavní nádraží.
Z dosažených výsledků je možno usuzovat, že matematický model je plně funkční a poskytuje výsledky, které je možno prohlásit za relevantní. | cs |
dc.description.abstract | Dissertation thesis deals with the organization of train traffic in the railway station, especially the allocation of station tracks at the platform edges to an incoming train. The basic decision problem consists in the allocation of train to track in such a way to minimize time differences in train journeys in comparison to train traffic diagram and to minimize the deviations from the track occupancy plan in the station.
Methods of mathematical modeling are used to solve the problem, the model is solved with the method of local branching and branch and bound method. The model is verified on real input data about railway station Prague Main Station.
It can be concluded that the mathematical model is fully functional and is able to provide results. | en |
dc.format | 123 l. : il. + 1 DVD-R | cs |
dc.format.extent | 3990937 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | železniční doprava, plán obsazení kolejí, organizace dopravy, operační analýza, matematické modelování, local branching | cs |
dc.subject | railway transport, track occupancy plan, traffic organization, operational research, mathematical modeling, local branching | en |
dc.title | Optimalizace přidělování nástupištních hran | cs |
dc.title.alternative | Optimization of platform allocation | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.identifier.signature | 201400058 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Daněk, Jan | cs |
dc.contributor.referee | Volek, Josef | cs |
dc.contributor.referee | Janáček, Jaroslav | cs |
dc.date.accepted | 2013-12-06 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | cs |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | KRE450_FS_P2301_2301V003_2013 | |
dc.rights.access | openAccess | |