Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHrubešová, Evacs
dc.contributor.authorVojkovský, Alešcs
dc.date.accessioned2014-02-04T13:25:24Z
dc.date.available2014-02-04T13:25:24Z
dc.date.issued2013cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/101600
dc.descriptionImport 04/02/2014cs
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou mechanického tunelování pomocí zeminových štítů zejména s ohledem na sedání povrchu v oblastech městské zástavby. Mezi hlavní výhody této metody patří zvýšená bezpečnost práce, rychlejší postup čelby, snížení ekonomické náročnosti a snížení objemu práce. Metoda zeminových štítů využívá vyrovnávání tlaků pomocí upravené zeminy v odtěžovací komoře proti tlakům, které působí na čelbu od okolního prostředí a podzemní vody. Cílem této práce je vytvoření parametrické studie, která vychází z výsledků matematického modelování. Do těchto modelů zahrnujeme hlavní faktory, jako jsou geologie, rychlost ražby, množství aplikované výplňové malty a velikost přetlaku v odtěžovací komoře. Všechny tyto faktory mají svůj vliv na celkové sedání povrchu. Parametrická studie slouží k porovnání a ověření reálných naměřených hodnot, které byly získány při realizaci projektu Metro V. A v Praze.cs
dc.description.abstractThe following diploma thesis deals with the issue of mechanical tunelling realized with EPB shields, particularly with the respect to the urban suburbs’ surface settlement. Among others, the main EPB shield method benefits are not only increased work safety but also quicker face proceeding and moreover the decrease in both economical demands and workload. The usage of EPB shields aims to equalize the potential pressures by means of beneficiated soil. This soil is placed in excavation chamber and protects the face from groundwater and other environmental impacts. The primary objective of this thesis is to produce parametric study steming from the results of mathematical modules based on geological studies (e.g.: face speed and both the amount of heap sand and the number of overpressure in an excavation chamber). All the factors mentioned influence the surface settlement as a whole. The parametric study in this thesis serves us as a means of comparison and verification of the data gathered while Metro V.A project in Prague was implemented.en
dc.format.extent13565041 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectMechanizované tunelovánícs
dc.subjectZeminový štítcs
dc.subjectSegmentové ostěnícs
dc.subjectPodzemní dílocs
dc.subjectSedání povrchucs
dc.subjectMechanised Tunnelingen
dc.subjectEPB Shielden
dc.subjectSegmental Liningen
dc.subjectUnderground Structureen
dc.subjectSurface Settlementen
dc.titleAnalýza velikosti sedání povrchu v závislosti na vybraných určujících faktorech ražby s využitím plnoprofilových zeminových štítůcs
dc.title.alternativeAnalysis of the Surface Settlement According the Specific Factors of the Driving Based on the EPB Shielden
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeCyroň, Davidcs
dc.date.accepted2014-01-16cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.department224 - Katedra geotechniky a podzemního stavitelstvícs
dc.thesis.degree-programStavební inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchGeotechnikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2712cs
dc.identifier.thesisVOJ243_FAST_N3607_3607T035_2013
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam