dc.contributor.advisor | Hrubešová, Eva | cs |
dc.contributor.author | Vojkovský, Aleš | cs |
dc.date.accessioned | 2014-02-04T13:25:24Z | |
dc.date.available | 2014-02-04T13:25:24Z | |
dc.date.issued | 2013 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/101600 | |
dc.description | Import 04/02/2014 | cs |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá problematikou mechanického tunelování pomocí zeminových štítů zejména s ohledem na sedání povrchu v oblastech městské zástavby. Mezi hlavní výhody této metody patří zvýšená bezpečnost práce, rychlejší postup čelby, snížení ekonomické náročnosti a snížení objemu práce. Metoda zeminových štítů využívá vyrovnávání tlaků pomocí upravené zeminy v odtěžovací komoře proti tlakům, které působí na čelbu od okolního prostředí a podzemní vody. Cílem této práce je vytvoření parametrické studie, která vychází z výsledků matematického modelování. Do těchto modelů zahrnujeme hlavní faktory, jako jsou geologie, rychlost ražby, množství aplikované výplňové malty a velikost přetlaku v odtěžovací komoře. Všechny tyto faktory mají svůj vliv na celkové sedání povrchu. Parametrická studie slouží k porovnání a ověření reálných naměřených hodnot, které byly získány při realizaci projektu Metro V. A v Praze. | cs |
dc.description.abstract | The following diploma thesis deals with the issue of mechanical tunelling realized with EPB shields, particularly with the respect to the urban suburbs’ surface settlement. Among others, the main EPB shield method benefits are not only increased work safety but also quicker face proceeding and moreover the decrease in both economical demands and workload. The usage of EPB shields aims to equalize the potential pressures by means of beneficiated soil. This soil is placed in excavation chamber and protects the face from groundwater and other environmental impacts. The primary objective of this thesis is to produce parametric study steming from the results of mathematical modules based on geological studies (e.g.: face speed and both the amount of heap sand and the number of overpressure in an excavation chamber). All the factors mentioned influence the surface settlement as a whole. The parametric study in this thesis serves us as a means of comparison and verification of the data gathered while Metro V.A project in Prague was implemented. | en |
dc.format.extent | 13565041 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Mechanizované tunelování | cs |
dc.subject | Zeminový štít | cs |
dc.subject | Segmentové ostění | cs |
dc.subject | Podzemní dílo | cs |
dc.subject | Sedání povrchu | cs |
dc.subject | Mechanised Tunneling | en |
dc.subject | EPB Shield | en |
dc.subject | Segmental Lining | en |
dc.subject | Underground Structure | en |
dc.subject | Surface Settlement | en |
dc.title | Analýza velikosti sedání povrchu v závislosti na vybraných určujících faktorech ražby s využitím plnoprofilových zeminových štítů | cs |
dc.title.alternative | Analysis of the Surface Settlement According the Specific Factors of the Driving Based on the EPB Shield | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Cyroň, David | cs |
dc.date.accepted | 2014-01-16 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 224 - Katedra geotechniky a podzemního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Geotechnika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | cs |
dc.identifier.thesis | VOJ243_FAST_N3607_3607T035_2013 | |
dc.rights.access | openAccess | |