dc.contributor.author | Hudeček, Leopold | |
dc.contributor.author | Fiala, Pavel | |
dc.contributor.author | Svák, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2014-02-25T11:42:20Z | |
dc.date.available | 2014-02-25T11:42:20Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební. 2013, roč. 13, č. 1, s. 91-96 : il. | cs |
dc.identifier.issn | 1213-1962 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/101706 | |
dc.description.abstract | Cílem příspěvku je přiblížit a objasnit systém měření dynamických rázů v srdcovkové části
výhybek pomocí měřicího vozu železničního svršku. Vznikající rázy při průjezdu železničního
dvojkolí přes pevnou srdcovku mají za následek tzv. projetí a stlačování hrotu pevné srdcovky
v místě, kde železniční kolo opouští křídlovou kolejnici a přebírá vedení na hrotu pevné srdcovky.
Snahou Správy železniční dopravní cesty je měřit pomocí měřicího vozu železničního svršku hodnotu
svislého a příčného zrychlení pro stanovení množství vykonané energie při průjezdu srdcovkou a tím
zjednodušit a automatizovat měření projetí v srdcovkové části výhybek. | cs |
dc.format.extent | 725976 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební | cs |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.title | Měření dynamických rázů v srdcovkové části výhybek pomocí měřicího vozu železničního svršku | cs |
dc.title.alternative | Measurement of dynamic impacts in crossing using track recording car | cs |
dc.type | article | cs |
dc.description.abstract-en | Aim of this contribution is to present and clarify the system for measuring dynamic impacts in
crossing using track recording car. Incipient impacts, where railway wheel passes over a fixed frog
consequence a shape deformation and presses the fixed frog spike of the point where the railway
wheel leaves the wing rail and takes the lead on the spike of fixed frog. The intention of Railway
Infrastructure Administration is measurement of vertical and lateral acceleration by track recording
car to determine the value of acceleration when wheel passes the frog, to get simple and to automate
measurement shape deformation in the frog parts of turnout. | cs |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | cs |
dc.type.status | Peer-reviewed | cs |