dc.contributor.author | Janulíková, Martina | |
dc.contributor.author | Stará, Marie | |
dc.date.accessioned | 2014-02-25T14:36:23Z | |
dc.date.available | 2014-02-25T14:36:23Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební. 2013, roč. 13, č. 2, s. 27-32 : il. | cs |
dc.identifier.issn | 1213-1962 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/101714 | |
dc.description.abstract | Kluzné spáry jsou v praxi využívány pro zmírnění účinků smykových napětí v základové
spáře. Tato napětí mohou mít svůj původ v podloží (vlivy poddolování) nebo mohou vznikat přímo
v konstrukci (smršťování a dotvarování betonu, předpínání), přičemž kluzné spáry lze využít u obou
těchto skupin. Pro vytvoření kluzné vrstvy mezi podložím a stavbou jsou ve většině případů
využívány asfaltové pásy. Na stavební fakultě na VŠB TUO jsou již řadu let prováděny laboratorní
zkoušky pro ověřování jejich chování při smykovém zatížení. Tento příspěvek se zabývá zkoušením
vícevrstvých kluzných spár a vlivem zvýšení počtu pásu na snížení smykového odporu v kluzné
spáře. | cs |
dc.format.extent | 397588 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.relation.ispartofseries | Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební | cs |
dc.rights | © Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.title | Vícevrstvé reologické kluzné spáry v základových konstrukcích | cs |
dc.title.alternative | Multi-layer rheological sliding joint in the foundation structures | cs |
dc.type | article | cs |
dc.description.abstract-en | Sliding joints are often used to reduce effects of shear stresses in footing bottom. This stresses
can be rooted in subsoil (effect of undermining) or they can arise in structure directly (shrinkage and
creep of concrete, pre-stressing) and sliding joint can be used for both of them. The asphalt belts are
used to create sliding layer between subsoil and construction in most of cases. The laboratory tests
are carried out to verify their behavior by shear loads at the Faculty of Civil Engineering VSB TUO.
This paper deals with testing multi-layer sliding joint and how the increasing number of belts
influences reducing shear resistance in the sliding joint. | cs |
dc.rights.access | openAccess | |
dc.type.version | publishedVersion | cs |
dc.type.status | Peer-reviewed | cs |