Show simple item record

dc.contributor.advisorVojvodíková, Barbaracs
dc.contributor.authorBürgermeisterová, Radkacs
dc.date.accessioned2014-05-19T11:12:53Z
dc.date.available2014-05-19T11:12:53Z
dc.date.issued2013cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/101846
dc.descriptionImport 19/05/2014cs
dc.description.abstractCílem práce je nalézt řešení pro „recyklaci“ opuštěných nádražních ploch ve prospěch obce, na jejímž území se tyto plochy nacházejí. Úkol byl zpracován ve třech postupných krocích – dle tří hypotéz. První hypotéza předpokládala zájem obcí o vzhled a využití opuštěných nebo málo využívaných nádražních ploch, které se nacházejí uvnitř zastavěného území obce. Byl vypracován dotazník a dvakrát rozeslán do 144 vybraných obcí. Kritérium výběru byla procházející železniční trať různé důležitosti a různá velikost obce. Dotazníkové šetření skončilo bez výsledku pro nezájem oslovených. Druhá hypotéza vyšla z předpokladu, že z analýzy a vyhodnocení veřejně přístupných statistických dat Českého statistického úřadu a z webových stránek jednotlivých obcí lze zjistit schopnost a zájem obce o revitalizaci zkoumaných nádražních ploch. Výběr obcí byl zúžen na Středočeský kraj, dva hraniční přechody a město Louny. Získané údaje byly vloženy do databáze programu Microsoft Office a provedena analýza faktorů ekonomických, ekologických (hospodárnost využívání území dle územních plánů) a sociálních dle hledisek udržitelného rozvoje. Ani výsledky tohoto porovnávání nebyly použitelné k formulaci návrhu postupu pro další využití zkoumaných ploch. Ve třetí etapě byly použity všechny předchozí výsledky a sestavena třetí hypotéza. V této hypotéze je navržen rozšířený postup řešení dle Stavebního zákona , kde jako první krok je navrženo uspořádání široké veřejné diskuse. Ta by měla být vedena odborníkem na tvorbu územního plánu a pomocí snadno použitelného modelu přítomným předvést vliv různých využití zanedbaných ploch na zkvalitnění prostředí celé obce. Model předpokládá zavedení tz5. preferenčního koeficientu pro různé zájmové skupiny a různé využití diskutované plochy a umožňuje objektivní posouzení jeho vlivu na okolí. Na příkladu konkrétní obce – Českého Brodu , je ukázáno, jak revitalizace části nádražní plochy může příznivě ovlivnit své okolí a tak zvýšit atraktivitu celé obce.cs
dc.description.abstractThe aim of the work is to find the solution for a „recirculation“ of the abandoned railway stations areas in favour of the communities where those areas are located. The task was processed in three successive steps in three hypotheses. In the first hypothesis was presupposed the eminent interest of the communities on the reuse of the abandoned or underused railways stations areas inside the build-up areas. The questionnaire was developed and sent twice to 144 selected municipalities. Selection criteria were the railway of different class going through and the different size of the community. The questioning had failed for lack of interest as only nine of 144 municipalities had answered and none of those was correct. According to the second hypothesis was presupposed that analysis and evaluation of publicly accessible data of the Czech Statistical Office and those of selected municipalities can lead to the determination of ability and their interest in the revitalization railway areas surveyed. The choice of communities was narrowed down to the Central bohemia Region, two border crossing stations and West Bohemian town Louny. The data gained were analysed and evaluated through the excel tools with factors analysis of economic, ecological (namely the quality of sustainable land use management) and social. The results were not of the value to formulate the proposals for the economic land use – land recirculation. The third hypothesis was formulated with the experience of the work on previous two parts. All gained results were used to formulate solution procedure emphasizing the start with the wide public discussion managed by an expert in master planning during which easy-to-use model can perform the impact of a specific land use of abandoned areas on local attractiveness immediately. Model assumes introducing a new „ coefficient of preferences“ for different public concerns. As an example town of Cesky Brod was introduced the theoretic impact on the attractiveness of the whole town revitalization of a part of railway station area can bring.en
dc.format104, [18] s. : il.cs
dc.format.extent3564767 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectopuštěné nebo nevyužívané drážní pozemky, udržitelný rozvoj, hospodárné využívání území, územní plán obce, rozvojový plán obce, České dráhy, Správa železniční dopravní cesty, Cabernetcs
dc.subjectabandoned or underused railway stations, sustainable land use, effective land use, master plans, CABERNET, Czech Railways, Railway Infrastructure Administration, state organization (RIA)en
dc.titleOpuštěné nádražní plochy - zátěž i příležitost pro dotčenou obeccs
dc.title.alternativeAbandoned railway area – load and opportunity for the communityen
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature201400448cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereePetríková, Dagmarcs
dc.contributor.refereeProstějovská, Zitacs
dc.contributor.refereeKellner, Josefcs
dc.date.accepted2014-04-30cs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department222 - Katedra městského inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programStavební inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchMěstské inženýrství a stavitelstvícs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2712cs
dc.identifier.thesisBUR332_FAST_P3607_3607V012_2013
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record