dc.contributor.advisor | Prauzek, Michal | cs |
dc.contributor.author | Liberda, Aleš | cs |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T09:56:22Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T09:56:22Z | |
dc.date.issued | 2014 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/103754 | |
dc.description | Import 05/08/2014 | cs |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá analýzou závislostí mezi bioimpedancí řidiče během jízdy a různými vlivy, které mohou negativně ovlivnit bezpečnost při řízení automobilu, a návrhem algoritmu možného zařízení sledujícího zjištěné veličiny spojené s bioimpedancí řidiče. Data určená k analýze byla naměřena pomocí zkušební desky s integrovaným obvodem AD5933 od firmy Analog Devices, ke které byl vytvořen software v prostředí LabView, a elektrodami umístěnými na volantu vozidla. Měření byla provedena na řidičích různého věku, v různé denní době a v různých stupních provozu. Naměřená data byla analyzována a statisticky zhodnocena a byly určeny veličiny, které na základě měření s určitou pravděpodobností ovlivňují měřenou bioimpedanci řidiče. Ze závěru analýzy byl pak sestaven obecný algoritmus možného zařízení využívajícího monitorování bioimpedance řidiče. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with analysis of dependencies between driver’s bioimpedance during driving and various influences that may negatively affect safety during driving, and algorithm design of possible device which monitors observed variables associated with the driver’s bioimpedance. Data intended for analysis was measured by using the test board with the integrated circuit AD5933 from Analog Devices, to which was created software in LabView environment, and electrodes mounted on the steering wheel of the vehicle. The measurements were performed on drivers of different ages, at different daytimes and in different traffic levels. The measured data was analyzed and statistically evaluated and were determined variables that on the basis of measurements with a certain probability affect the measured drivers bioimpedance. After the analysis, was compiled a general algorithm of possible device using bioimpedance monitoring of driver. | en |
dc.format.extent | 9077512 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | bioimpedance | cs |
dc.subject | sledování řidiče | cs |
dc.subject | AD5933 | cs |
dc.subject | bezpečnost při řízení automobilu | cs |
dc.subject | elektrody na volantu | cs |
dc.subject | bioimpedance | en |
dc.subject | monitoring of driver | en |
dc.subject | AD5933 | en |
dc.subject | safety during driving | en |
dc.subject | electrodes mounted on steering wheel | en |
dc.title | Zvýšení bezpečnosti jízdy automobilu pomocí automatického sledování řidiče | cs |
dc.title.alternative | Increase of Car Driving Safety by Driver Automatic Monitoring | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Vala, Peter | cs |
dc.date.accepted | 2014-06-03 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Elektrotechnika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Biomedicínské inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | cs |
dc.identifier.thesis | LIB0010_FEI_N2649_3901T009_2014 | |
dc.rights.access | openAccess | |