dc.contributor.advisor | Vašinek, Vladimír | cs |
dc.contributor.author | Radič, Aleš | cs |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T09:59:43Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T09:59:43Z | |
dc.date.issued | 2014 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/103828 | |
dc.description | Import 05/08/2014 | cs |
dc.description.abstract | Tato práce se z bezpečnostního hlediska chodců zabývá zjišťováním odrazivosti světelného záření od typických oděvních materiálů a srovnává ji s odrazivostí od reflexních prvků. Jsou zde stanoveny směrové charakteristiky rozptylu odraženého světla od různých materiálů. Také je zjišťován vliv typu použitého světelného zdroje na odrazivost. Práce dále řeší návrh a optimalizaci světelného děliče neboli světlovodu do automobilového osvětlení, jenž by mohl nahradit čtyři samostatné světelné zdroje pouze jedním zdrojem a světlovodem.
V programu LightTools je navržen prototyp takového světlovodu z plastové trubičky a deformačních zón, které dělí světelný tok z jednoho zdroje na čtyři části. Tímto způsobem by mohl být zredukován velký počet LED diod v automobilových světlometech, zároveň snížena energetická spotřeba a nutnost zapouzdření každého zdroje zvlášť. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with determination the reflectance of light from the typical clothing materials from the safety perspective of pedestrians and compares it with the reflectivity of reflective elements. It includes the directional characteristics of the reflected light made from different materials. The influence of the type of the using light source to reflectance has been investigated as well. Next this work solves a design and an optimization of the light guide or light splitters into automotive lightning with whom four separate light sources could be replaced with only one source and light guide.
There is designed a prototype of such a light guide from plastic tube and deformation areas in the programme LightTools, which divides the luminous flux from one source into four parts. The large number of LEDs in automotive headlamps could be reduced by using this method and energy consumption and the need of encapsulation of each source separately could be reduced as well. | en |
dc.format.extent | 4784209 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Světlo | cs |
dc.subject | šíření světla | cs |
dc.subject | světelné zdroje | cs |
dc.subject | fotodetektory | cs |
dc.subject | reflexní prvky | cs |
dc.subject | odrazivost | cs |
dc.subject | LightTools | cs |
dc.subject | světlovody. | cs |
dc.subject | Light | en |
dc.subject | propagation of light | en |
dc.subject | light sources | en |
dc.subject | photodetectors | en |
dc.subject | reflective elements | en |
dc.subject | reflectance | en |
dc.subject | LightTools | en |
dc.subject | light guides. | en |
dc.title | Optimalizace automobilového Halogenového vs. LED světlometu z hlediska ochrany chodců | cs |
dc.title.alternative | Optimisation of halogen vs. LED automotive headlights from walkers security | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Látal, Jan | cs |
dc.date.accepted | 2014-06-02 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 440 - Katedra telekomunikační techniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informační a komunikační technologie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Telekomunikační technika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | cs |
dc.identifier.thesis | RAD922_FEI_N2647_2601T013_2014 | |
dc.rights.access | openAccess | |