Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVašinek, Vladimírcs
dc.contributor.authorRadič, Alešcs
dc.date.accessioned2014-08-05T09:59:43Z
dc.date.available2014-08-05T09:59:43Z
dc.date.issued2014cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/103828
dc.descriptionImport 05/08/2014cs
dc.description.abstractTato práce se z bezpečnostního hlediska chodců zabývá zjišťováním odrazivosti světelného záření od typických oděvních materiálů a srovnává ji s odrazivostí od reflexních prvků. Jsou zde stanoveny směrové charakteristiky rozptylu odraženého světla od různých materiálů. Také je zjišťován vliv typu použitého světelného zdroje na odrazivost. Práce dále řeší návrh a optimalizaci světelného děliče neboli světlovodu do automobilového osvětlení, jenž by mohl nahradit čtyři samostatné světelné zdroje pouze jedním zdrojem a světlovodem. V programu LightTools je navržen prototyp takového světlovodu z plastové trubičky a deformačních zón, které dělí světelný tok z jednoho zdroje na čtyři části. Tímto způsobem by mohl být zredukován velký počet LED diod v automobilových světlometech, zároveň snížena energetická spotřeba a nutnost zapouzdření každého zdroje zvlášť.cs
dc.description.abstractThis thesis deals with determination the reflectance of light from the typical clothing materials from the safety perspective of pedestrians and compares it with the reflectivity of reflective elements. It includes the directional characteristics of the reflected light made from different materials. The influence of the type of the using light source to reflectance has been investigated as well. Next this work solves a design and an optimization of the light guide or light splitters into automotive lightning with whom four separate light sources could be replaced with only one source and light guide. There is designed a prototype of such a light guide from plastic tube and deformation areas in the programme LightTools, which divides the luminous flux from one source into four parts. The large number of LEDs in automotive headlamps could be reduced by using this method and energy consumption and the need of encapsulation of each source separately could be reduced as well.en
dc.format.extent4784209 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectSvětlocs
dc.subjectšíření světlacs
dc.subjectsvětelné zdrojecs
dc.subjectfotodetektorycs
dc.subjectreflexní prvkycs
dc.subjectodrazivostcs
dc.subjectLightToolscs
dc.subjectsvětlovody.cs
dc.subjectLighten
dc.subjectpropagation of lighten
dc.subjectlight sourcesen
dc.subjectphotodetectorsen
dc.subjectreflective elementsen
dc.subjectreflectanceen
dc.subjectLightToolsen
dc.subjectlight guides.en
dc.titleOptimalizace automobilového Halogenového vs. LED světlometu z hlediska ochrany chodcůcs
dc.title.alternativeOptimisation of halogen vs. LED automotive headlights from walkers securityen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeLátal, Jancs
dc.date.accepted2014-06-02cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department440 - Katedra telekomunikační technikycs
dc.thesis.degree-programInformační a komunikační technologiecs
dc.thesis.degree-branchTelekomunikační technikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724cs
dc.identifier.thesisRAD922_FEI_N2647_2601T013_2014
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam