dc.contributor.advisor | Kačor, Petr | cs |
dc.contributor.author | Petružela, Michal | cs |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T10:18:48Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T10:18:48Z | |
dc.date.issued | 2013 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/104255 | |
dc.description | Import 05/08/2014 | cs |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je přiblížit vývoj konstrukce trakčních motorů jako celku, tak i jejich částí. Na začátku je teoretický úvod týkající se konstrukce elektrických točivých strojů, výhod a nevýhod trakčních motorů a možnosti jejich umístění v lokomotivě. Poté je kratší úsek zabývající se napájecími sítěmi pro vozidla poháněná trakcí. Načež následuje popis změn jednotlivých částí trakčních motorů a jejich standardizace, následovaný částí o zkoušení nového způsobu uložení vinutí rotoru a dále je obecnější část týkající se stejnosměrných motorů z roku 1994, za níž je psáno o počátcích třífázových motorů, jejich průběžném rozvoji a stavu v roce 1992. Konec patří vývoji elektrické trakce a lokomotiv pro ni v České republice. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this bachelor’s thesis is to show historical development of traction motors and their components. At the start is theoretical introduction about the design of electric rotating machinery, advantages and disadvantages of traction motors and their placement in locomotives. Thereafter is short passage about electrification systems which supply traction drives. Then is characterization of changes in some parts of traction motors, followed by part about experimental armature winding and general part from 1994 concerning the DC traction motors, next one is about beginning and development of three-phase traction motors. End is about development and expansion of electric railway traction and electric locomotives in Czech Republic. | en |
dc.format.extent | 4069994 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/force-download | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Trakční motor | cs |
dc.subject | elektrická trakce | cs |
dc.subject | stejnosměrný motor | cs |
dc.subject | asynchronní motor | cs |
dc.subject | synchronní motor | cs |
dc.subject | vývoj | cs |
dc.subject | třífázový trakční motor | cs |
dc.subject | elektrická lokomotiva. | cs |
dc.subject | Traction motor | en |
dc.subject | electric traction | en |
dc.subject | DC motor | en |
dc.subject | induction motor | en |
dc.subject | synchronous motor | en |
dc.subject | development | en |
dc.subject | three-phase traction motor | en |
dc.subject | electric locomotive. | en |
dc.title | Trakční motory - historický vývoj | cs |
dc.title.alternative | Traction Motors - Historical Development | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Bernat, Petr | cs |
dc.date.accepted | 2014-06-03 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 410 - Katedra elektroenergetiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Elektrotechnika, sdělovací a výpočetní technika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Elektroenergetika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | cs |
dc.identifier.thesis | PET0098_FEI_B2645_3907R001_2013 | |
dc.rights.access | openAccess | |