dc.contributor.advisor | Losertová, Monika | cs |
dc.contributor.author | Kaňok, Miroslav | cs |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T10:22:20Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T10:22:20Z | |
dc.date.issued | 2014 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/104460 | |
dc.description | Import 05/08/2014 | cs |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je odbornou rešerší, popisující náročnost letecké dopravy, počátky prvních používaných materiálů v letectví a vlastnosti významných kovových materiálů. Cílem zpracování jsou nejnovější kompozitní materiály používané v současných dopravních letadlech. Kompozitnímu materiálu GLARE je věnována největší pozornost včetně popisu výroby tohoto kompozitu. Vlastnosti kompozitních materiálů jsou porovnány s konstrukčními materiály. Část práce se soustřeďuje na únavové poškození kovových materiálů a kompozitních materiálů. Závěr práce je náhledem blízkého vývoje progresivních konstrukčních materiálů. | cs |
dc.description.abstract | The Bachelor’s compilation thesis describes the complexity of aircraft transport; the first structural materials used in aircraft industry and the mechanical properties of the main metal materials. The main goal of the work is the overview of the latest composite materials used in the modern commercial aircraft. The special focus is given to the GLARE composite material, including a description of its production process. The properties of composite materials are compared with the characteristics of structural materials. The part of the thesis deals with fatigue damage of metal and composite materials. In the conclusion, the future development of progressive structural materials is outlined. | en |
dc.format.extent | 2108794 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Kompozitní materiál | cs |
dc.subject | GLARE | cs |
dc.subject | ARALL | cs |
dc.subject | únavové porušení | cs |
dc.subject | mechanické vlastnosti | cs |
dc.subject | výroba kompozitu | cs |
dc.subject | Composite material | en |
dc.subject | GLARE | en |
dc.subject | ARALL | en |
dc.subject | fatigue damage | en |
dc.subject | mechanical properties | en |
dc.subject | manufacturing process of composites | en |
dc.title | Nové kompozitní materiály pro letecký průmysl | cs |
dc.title.alternative | New composite materials for aircraft industry | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Štamborská, Michaela | cs |
dc.date.accepted | 2014-06-10 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.department | 637 - Katedra neželezných kovů, rafinace a recyklace | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiálové inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Neželezné kovy a speciální slitiny | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | cs |
dc.identifier.thesis | KAN208_FMMI_B3923_3911R029_2014 | |
dc.rights.access | openAccess | |