dc.contributor.advisor | Michalík, Jiří | cs |
dc.contributor.author | Loseová, Adriana | cs |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T10:23:42Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T10:23:42Z | |
dc.date.issued | 2014 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/104564 | |
dc.description | Import 05/08/2014 | cs |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je udělat přehled konstrukčních řešení již realizovaných projektů výstavby nízkých protihlukových clon, jejich efektivity a provedení analýzy možnosti realizace tohoto protihlukového opatření u tramvajové dopravy.
V teoretické části práce jsou popsány vlastnosti zvuku, jeho šíření v prostoru, přes překážky a legislativa, týkající se hlukové zátěže. Dále se práce v této části zabývá dopravním hlukem, hlukem z kolejové dopravy a uplatněním nízkých protihlukových clon v Evropě.
V praktické části práce byla v prostředí geografického informačního systému (GIS) provedena analýza výběru vhodných lokalit pro případnou možnou instalaci nízkých protihlukových clon, vzhledem k technickým a prostorovým možnostem jejich instalace a rovněž ve vztahu k expozici obyvatel s hlukovou zátěží. | cs |
dc.description.abstract | Aim of this bachelor thesis is to make a list of construction solutions of already implemented projects for construction of low noise barriers, their effectiveness and an analysis of the possibilities of implementation of noise barrier measures for tram transport.
The theoretical part describes the properties of sound its distribution in space, over obstacles and legislation concerning noise pollution. Furthermore the thesis in this section deals with traffic noise, noise from rail transport and application of low noise barriers in Europe.
In the practical part of the thesis was done analysis of the selection of suitable sites for any possible installation of low noise barriers in a geographic information system (GIS), due to the technical and space requirements to installation and also in relation to population exposure to excessive noise pollution. | en |
dc.format.extent | 5049178 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Zvuk | cs |
dc.subject | hluk | cs |
dc.subject | kolejová doprava | cs |
dc.subject | nízké protihlukové clony. | cs |
dc.subject | Sound | en |
dc.subject | noise | en |
dc.subject | rail transport | en |
dc.subject | low noise barriers. | en |
dc.title | Analýza možnosti využití nízkých protihlukových clon u kolejové dopravy v městské aglomeraci | cs |
dc.title.alternative | Analysis of using low noise barriers for rail transport in the urban agglomeration | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Volf, Ondřej | cs |
dc.date.accepted | 2014-06-10 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.department | 616 - Katedra ochrany životního prostředí v průmyslu | cs |
dc.thesis.degree-program | Procesní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Chemie a technologie ochrany prostředí | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | cs |
dc.identifier.thesis | LOS0010_FMMI_B3909_2805R001_2014 | |
dc.rights.access | openAccess | |