dc.contributor.advisor | Weisz, Michal | cs |
dc.contributor.author | Láníček, Marek | cs |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T10:26:20Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T10:26:20Z | |
dc.date.issued | 2014 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/104741 | |
dc.description | Import 05/08/2014 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá řešením pružného uložení motoru a dynamickým chováním této pružné části. V úvodu jsou popsány nejčastější způsoby uložení strojních součástí, jako jsou: kovové pružiny, pryže a korky. Také jsou popsány vlastnosti kmitání a jeho účinky na lidské tělo. Měření tuhosti bylo provedeno nejdříve statickou metodou, aby byla ověřena následující měření. Dynamická měření byla provedena dvěma odlišnými metodami. První s volným závažím umístěným na budiči a při druhém měření byla pružina umístěna mezi budič a pevnou základnu. Výsledky metod byly porovnány, vyhodnoceny a vykresleny do grafů. Na základě změřených dat je stanoven postup návrhu pružného uložení. | cs |
dc.description.abstract | The master thesis deals with solutions of flexible properties of engine mounts and dynamic behavior of flexible properties of these element. In the introduction there are described the most frequently using materials like: metal springs, rubbers, corks. It also describes the characteristics of vibration and its effects on the human body. Measurement of stiffness was performed by static method to check the following measurements. Dynamic measurements were made by two different methods. The first with free weights mounted on the exciter. In the second measurement the spring was positioned between the driver and a solid base. Results of the methods were compared, evaluated and plotted on a graphs. On the basis measured data procedure to design of engine mounts is developed. | en |
dc.format.extent | 5725207 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | pružné uložení | cs |
dc.subject | FSAE | cs |
dc.subject | vibrace | cs |
dc.subject | měření kmitání | cs |
dc.subject | Properties of Engine Mounts | en |
dc.subject | FSAE | en |
dc.subject | vibration | en |
dc.subject | vibration measurement | en |
dc.title | Návrh a měření dynamických vlastností prvků uložení motoru první generace FSAE | cs |
dc.title.alternative | Design and Measurement of Dynamic Properties of Engine Mounts of the First Generation FSAE | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Wilhelm, Petr | cs |
dc.date.accepted | 2014-06-05 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 337 - Katedra mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | LAN254_FS_N2301_3901T003_2014 | |
dc.rights.access | openAccess | |