dc.contributor.advisor | Šmiraus, Jakub | cs |
dc.contributor.author | Horňáček, Lukáš | cs |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T10:27:01Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T10:27:01Z | |
dc.date.issued | 2014 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/104781 | |
dc.description | Import 05/08/2014 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá návrhem držáku sloupku řízení závodního automobilu. V první části práce je popsán legislativní stav zpracovávané problematiky z hlediska provozu vozidel na pozemních komunikacích a z hlediska technických předpisů. Další část se zabývá návrhem koncepčních variant, výpočtem napětí a deformací metodou konečných prvků, dále použitými materiály a technologií výroby zvolené varianty držáku do závodního automobilu. Závěrem práce je vytvořen 3D model, pomocí CAD softwaru, výrobní výkres držáku a technologický postup výroby ohýbané součásti držáku. | cs |
dc.description.abstract | Magister thesis describes the design of racing car’s steering column. First part describes legislative issue of safety cages in light of operation of vehicles on roads and in terms of technical regulations. In the next part are described design of conception variants, simulation deformations and stress using finite element method, the materials used in design of racing car’s steering column and technology of create the best variant steering column which could be used in racing car. The goal of this thesis is to create a 3D model using the CAD software, created the technical drawing of racing car’s steering column technology of create bended component. | en |
dc.format.extent | 6952737 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | ochranný rám | cs |
dc.subject | technické předpisy | cs |
dc.subject | zákon o provozu na pozemních komunikacích | cs |
dc.subject | svařování | cs |
dc.subject | materiál držáku | cs |
dc.subject | metoda konečných prvků | cs |
dc.subject | racing car rollcage | en |
dc.subject | technical regulations | en |
dc.subject | the law on road traffic | en |
dc.subject | welding, steering column’s material | en |
dc.subject | finite elements method | en |
dc.title | Návrh a optimalizace držáku sloupku řízení pro soutěžní vůz | cs |
dc.title.alternative | Design and Optimalization of a Racing Car’s Steering Column | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Rada, Aleš | cs |
dc.date.accepted | 2014-06-11 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | HOR0030_FS_N2301_2301T003_20_2014 | |
dc.rights.access | openAccess | |