dc.contributor.advisor | Fusek, Martin | cs |
dc.contributor.author | Slavík, Jakub | cs |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T10:28:24Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T10:28:24Z | |
dc.date.issued | 2014 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/104865 | |
dc.description | Import 05/08/2014 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá návrhem a simulací rámu vozu. V úvodu je popsán projekt, v jehož rámci tato práce vznikala, a také specifikace samotného automobilu. Je utvořen soubor potřebných směrnic, vyhlášek a homologačních předpisů, včetně přehledu nutných zkoušek. Byl vytvořen geometrický a konečnoprvkový model, který byl následně optimalizován na základě provedených pevnostních analýz. Cílem práce je vytvořit metodiku návrhu prototypu rámu, pomocí které postupně vzniklo několik verzí rámu. Kritická místa finální verze byla následně podrobena pevnostním i únavovým výpočtům. Na základě vyhodnocení všech výsledků je možno považovat tuto navrženou konstrukci rámu za vyhovující všem požadavkům na ni kladeným. | cs |
dc.description.abstract | The master thesis is focused on designing and simulation of car frame. The introduction describes a project within which the thesis was conceived as well as a specification of car itself. The set of directives, regulations and homologation guidelines were prepared, including an overview of necessary tests. Geometrical and finite element model was formed followed by optimization based on strength analysis performed. The aim of this work is to prepare a methodology, for designing frame prototype, according to which a few versions of frame were designed. Critical points of the final version were subjected to strength and fatigue calculations. Based on the evaluation of all results it is possible to consider that the designed frame construction is in compliance with all requirements. | en |
dc.format.extent | 1327886 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | návrh | cs |
dc.subject | simulace | cs |
dc.subject | rám | cs |
dc.subject | vozu | cs |
dc.subject | MKP | cs |
dc.subject | design | en |
dc.subject | simulation | en |
dc.subject | vehicle | en |
dc.subject | frame | en |
dc.subject | FEM | en |
dc.title | Návrh a simulace rámu vozu | cs |
dc.title.alternative | Design and Simulation of Vehicle Frame | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Klaus, Pavel | cs |
dc.date.accepted | 2014-06-05 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 339 - Katedra pružnosti a pevnosti | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | SLA0012_FS_N2301_3901T003_2014 | |
dc.rights.access | openAccess | |