dc.contributor.advisor | Maršálek, Petr | cs |
dc.contributor.author | Stloukal, Jakub | cs |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T10:28:27Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T10:28:27Z | |
dc.date.issued | 2014 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/104868 | |
dc.description | Import 05/08/2014 | cs |
dc.description.abstract | V diplomové práci je řešen návrh pomocného pohonu pro nákladní automobil. V úvodní části je popsána funkce pomocného pohonu a proveden přehled typů pomocných pohonů. Další část práce je věnována návrhu konkrétního pomocného pohonu pro vůz Tatra Phoenix. V první části návrhu je proveden pevnostní výpočet tří variant ozubení soukolí pomocného pohonu. Dále je zvolena finální varianta soukolí a proveden rozklad sil, které působí na hřídele pohonu. V další části je provedena statická a dynamická kontrola hřídelí, následuje kontrola ložisek, rovnobokého a evolventního drážkování. Výkresová dokumentace obsahuje výkres sestavy a všechny výrobní výkresy pomocného pohonu. | cs |
dc.description.abstract | The master thesis deals with design of a Power Take Off (PTO) for a truck. There are PTO functions described and types of a PTO compared in the introduction part. Design of the PTO for Tatra Phoenix -Agro new truck model is next part of this thesis. Complete strength calculation for three gear variants is first part of design. Force decomposition that acting on a rotating shaft is used to for selected final gear variant. Static and dynamic shaft analysis, bearings damage analysis and splines analysis are implemented. The thesis attachments described technical drawings for all assemblies and parts of the PTO. | en |
dc.format.extent | 2954822 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/force-download | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | pohon | cs |
dc.subject | pomocný | cs |
dc.subject | hřídele | cs |
dc.subject | ozubení | cs |
dc.subject | ložiska | cs |
dc.subject | kontrola | cs |
dc.subject | pto | en |
dc.subject | shafts | en |
dc.subject | gears | en |
dc.subject | bearings | en |
dc.subject | control | en |
dc.title | Návrh pomocného pohonu pro nákladní automobil | cs |
dc.title.alternative | Design of a Power Take-off for a Truck | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Havlík, Jiří | cs |
dc.date.accepted | 2014-06-12 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | STL0009_FS_N2301_3909T001_40_2014 | |
dc.rights.access | openAccess | |