dc.contributor.advisor | Teichmann, Dušan | cs |
dc.contributor.author | Lyduchová, Denisa | cs |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T10:28:44Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T10:28:44Z | |
dc.date.issued | 2014 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/104887 | |
dc.description | Import 05/08/2014 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje optimalizaci doručování balíkových zásilek, konkrétně prověřením možných úspor v ujeté vzdálenosti při svozu a rozvoz balíkových zásilek v obvodu vybraného depa České pošty. V úvodní části diplomové práce je popsán řešený problém a je stanoven cíl diplomové práce. V hlavní části diplomové práce popsány vhodné metody pro řešení daného problému a na základě parametrů řešeného problému je vybrána vhodná metoda k řešení. K řešení úlohy byl použit lineární matematický model, který je v odborné literatuře určen k řešení úlohy obchodního cestujícího s časovými okny. V další části diplomové práce je provedena optimalizace daného problému vybranou optimalizační metodou. Dále jsou testovány možnosti dosažení úspory vlivem změn délek časových oken určených k obsluze. V závěru diplomové práce jsou zhodnoceny výsledky získané na základě optimalizace. | cs |
dc.description.abstract | This master thesis deals with optimization of parcel delivering, to be exact it deals with verification of possible savings of driven distance during delivering and collecting of parcel at Czech post depot. The introduction describes solved problem and defines the goal of this thesis. The main section describes proper methods that can be used in this exact issue and on the basis of solved problem‘s parameters, it defines the proper method that was used in this thesis. As the proper method was chosen linear mathematical model, which is meant to be used for problems of vehicle routing problem with time windows. Next section consists of optimization of the issue by chosen method. To verife if there is any posibilties of saving driven distance there are made changes of customer service by changing the time windows of the service. At the end of this thesis there are results obtained by optimization. | en |
dc.format.extent | 2124442 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | časová okna | cs |
dc.subject | matematický model | cs |
dc.subject | okružní jízda | cs |
dc.subject | time windows | en |
dc.subject | mathematical model | en |
dc.subject | vehicle routing problem | en |
dc.title | Optimalizace balíkového doručování v obvodu depa České pošty Opava | cs |
dc.title.alternative | Optimization of Parcel Delivering for Czech Post Depot in Opava | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Lichovníková, Hana | cs |
dc.date.accepted | 2014-06-10 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | LYD0008_FS_N2301_2301T003_30_2014 | |
dc.rights.access | openAccess | |