dc.contributor.advisor | Šmiraus, Jakub | cs |
dc.contributor.author | Kállai, Tibor | cs |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T10:28:55Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T10:28:55Z | |
dc.date.issued | 2014 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/104893 | |
dc.description | Import 05/08/2014 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá návrhem kompletního předního zavěšení formulového vozu dle pravidel Formule Student 2013. V první fázi vývoje bylo navržení kinematického uspořádání zavěšení předních kol, které bylo následně optimalizováno. Na základě tohoto návrhu bylo vytvoření konstrukčního návrhu předního nezávislého zavěšení, včetně odpružení a stabilizace, ve kterém jsou zahrnuty jak náklady na výrobu, konstrukční složitost, tak i požadované vlastnosti, jako je například funkčnost, design, hmotnost nebo kinematický pohyb kola vzhledem k rámu vozidla. V další fázi vývoje byly vypočteny síly působící na jednotlivé komponenty při různých jízdních režimech. Toto zatížení je vstupní hodnotou pro následnou kontrolu komponent metodou konečných prvků. Vyhotovená výkresová dokumentace slouží k výrobě a montáži jednotlivých prvků zavěšení. | cs |
dc.description.abstract | This master‘s thesis deals with the design of complete front suspension of formula’s car according to the rules of Formula Student 2013. The first phase of development was to design a kinematic arrangement of the front suspension, which was optimized later. On the basis of this design was to create the design of the front independent suspension including springing and stabilization, which includes production costs, complexicity of design, desired characteristic (such as functionality, design, weight and kinematic movement of the wheel relative to the vehicle frame. In the next stage of development forces acting on the individual components in various driving modes were calculated. This load is the baseline for subsequent monitoring component by Finite Element Method. A completed drawings are used for the production and assembling of individual parts of the suspension. | en |
dc.format.extent | 12740431 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Formule Student | cs |
dc.subject | FSAE | cs |
dc.subject | přední zavěšení | cs |
dc.subject | geometrie | cs |
dc.subject | konstrukce | cs |
dc.subject | Formula Student | en |
dc.subject | FSAE | en |
dc.subject | Front suspension | en |
dc.subject | geometry | en |
dc.subject | construction | en |
dc.title | Návrh předních závěsů kol vozu Formula Student | cs |
dc.title.alternative | Design of Front Wheel Suspension of Student Formula Car | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Poruba, Zdeněk | cs |
dc.date.accepted | 2014-06-11 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | KAL427_FS_N2301_2301T003_20_2014 | |
dc.rights.access | openAccess | |