Show simple item record

dc.contributor.advisorŠmiraus, Jakubcs
dc.contributor.authorKállai, Tiborcs
dc.date.accessioned2014-08-05T10:28:55Z
dc.date.available2014-08-05T10:28:55Z
dc.date.issued2014cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/104893
dc.descriptionImport 05/08/2014cs
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá návrhem kompletního předního zavěšení formulového vozu dle pravidel Formule Student 2013. V první fázi vývoje bylo navržení kinematického uspořádání zavěšení předních kol, které bylo následně optimalizováno. Na základě tohoto návrhu bylo vytvoření konstrukčního návrhu předního nezávislého zavěšení, včetně odpružení a stabilizace, ve kterém jsou zahrnuty jak náklady na výrobu, konstrukční složitost, tak i požadované vlastnosti, jako je například funkčnost, design, hmotnost nebo kinematický pohyb kola vzhledem k rámu vozidla. V další fázi vývoje byly vypočteny síly působící na jednotlivé komponenty při různých jízdních režimech. Toto zatížení je vstupní hodnotou pro následnou kontrolu komponent metodou konečných prvků. Vyhotovená výkresová dokumentace slouží k výrobě a montáži jednotlivých prvků zavěšení.cs
dc.description.abstractThis master‘s thesis deals with the design of complete front suspension of formula’s car according to the rules of Formula Student 2013. The first phase of development was to design a kinematic arrangement of the front suspension, which was optimized later. On the basis of this design was to create the design of the front independent suspension including springing and stabilization, which includes production costs, complexicity of design, desired characteristic (such as functionality, design, weight and kinematic movement of the wheel relative to the vehicle frame. In the next stage of development forces acting on the individual components in various driving modes were calculated. This load is the baseline for subsequent monitoring component by Finite Element Method. A completed drawings are used for the production and assembling of individual parts of the suspension.en
dc.format.extent12740431 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectFormule Studentcs
dc.subjectFSAEcs
dc.subjectpřední zavěšenícs
dc.subjectgeometriecs
dc.subjectkonstrukcecs
dc.subjectFormula Studenten
dc.subjectFSAEen
dc.subjectFront suspensionen
dc.subjectgeometryen
dc.subjectconstructionen
dc.titleNávrh předních závěsů kol vozu Formula Studentcs
dc.title.alternativeDesign of Front Wheel Suspension of Student Formula Caren
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePoruba, Zdeněkcs
dc.date.accepted2014-06-11cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní technika a technologiecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisKAL427_FS_N2301_2301T003_20_2014
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record