Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFusek, Martincs
dc.contributor.authorBeneš, Jiřícs
dc.date.accessioned2014-08-05T10:29:05Z
dc.date.available2014-08-05T10:29:05Z
dc.date.issued2014cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/104902
dc.descriptionImport 05/08/2014cs
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá zkouškou kotevních úchytů bezpečnostních pásů prototypu elektromobilu SCX. V úvodu je popsána historie vzniku bezpečnostních pásů, seznámení se zadavatelem práce, čili s projektem StudentCar. V další kapitole je popsána legislativa automobilů vyráběných v malých sériích a seznámení s normou stanovující zkoušku kotevních úchytů bezpečnostních pásů. V následujících kapitolách je popsán model, dodaný konstrukčním oddělením StudentCar, jeho úpravy a využitý materiál pro řešení. Převedení geometrického modelu na konečnoprvkový, pro řešení úlohy pomocí metody konečných prvků. Zavedení okrajových podmínek, řešení kontaktů, následné řešení úlohy a její pevnostní vyhodnocení. V práci je dále uveden průběh reálné zkoušky provedené firmou TÜV SÜD a její vyhodnocení. V poslední kapitole je stručně popsána metodika řešení úlohy kotevních úchytů bezpečnostních pásů pomocí metody konečných prvků.cs
dc.description.abstractThe subject of this dissertation is a test of anchoring lugs of safety belts in SCX electric car. The history of the safety belts invention is described in the preamble as well as the introduction to the work owner, i.e. the StudentCar Project. The following chapter covers the legislation of cars produced in low series and explanation of the standard for testing the anchoring lugs of safety belts. The next chapters describe the model delivered by the StudentCar Design Department, its modifications and the material used for the solution, the conversion of the geometrical model into the model of the finite element for resolving the task by means of the finite element method, the implementation of boundary conditions, contacts solving, the subsequent task resolution and its strength evaluation. The work further includes the progress and assessment of the real test performed by company TÜV SÜD. The methodology of resolving the task of anchoring lugs of safety belts by means of the finite element method is briefly described in the last chapter.en
dc.format.extent536022 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectautomobil, zkouška, pás, sedadlo, homologace, StudentCarcs
dc.subjectcar, test, belt, seat, approval, StudentCaren
dc.titleSimulace kotevních bodů sedadel automobilucs
dc.title.alternativeSimulation of Car Seat Anchor Pointsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeTrojan, Radimcs
dc.date.accepted2014-06-05cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department339 - Katedra pružnosti a pevnostics
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisBEN0021_FS_N2301_3901T003_2014
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam