Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPodešva, Jiřícs
dc.contributor.authorKlemenc, Marekcs
dc.date.accessioned2014-08-05T10:30:58Z
dc.date.available2014-08-05T10:30:58Z
dc.date.issued2014cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/105005
dc.descriptionImport 05/08/2014cs
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá kontrolou a návrhem zavěšení motoru na rámu studentské formule. Jsou uvažovány dvě varianty zavěšení. První varianta je zavěšení motoru bez použití pružných a tlumících prvků – silentbloků. Druhá varianta počítá s jejich použitím. Porovnávacím kritériem jsou zde velikosti sil, které se přenášejí přes uložení na rám při vibracích motoru. Práce se skládá ze tří částí. V první části je provedeno experimentální měření potřebných parametrů a analytický výpočet modální analýzy uložení motoru. Ve druhé části je provedena modální analýza uložení motoru a modální analýza rámu se zavěšeným motorem pomocí MKP. Ve třetí části je provedena harmonická analýza pomocí MKP a vyhodnocení velikosti sil přenášených na rám při dvou způsobech zavěšení. Pro MKP výpočty jsou použity programy Patran a MSC Nastran.cs
dc.description.abstractBachelor thesis deals with the control and design of the motor seating on the frame on Student Formula. The first option is to hang the engine without the use of elastic and damping elements - rubber buffer. The second option allows their use. Comparative criteria are the value of the forces that are transmitted through the seating of the frame during engine vibration. The thesis consists of three parts. The first part is an experimental measurement of the parameters and analytical calculation of engine mounting modal analysis. The second part is a modal analysis of the engine mounting and modal analysis of the frame with motor, using FEM. The third part is the harmonic analysis using FEM and assessment of the magnitude of the forces transmitted to the frame in two ways suspension. FEM calculations are performed in the program Patran and MSC Nastran.en
dc.format.extent20749156 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectzavěšenícs
dc.subjectmotorcs
dc.subjectsilentblokcs
dc.subjectkmitánícs
dc.subjectseatingen
dc.subjectmotoren
dc.subjectrubberbufferen
dc.subjectvibrationen
dc.titleStudentská formule, zavěšení motoru na rámucs
dc.title.alternativeStudent Formula, the Motor Seating on the Frameen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeMaršálek, Pavelcs
dc.date.accepted2014-06-09cs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department337 - Katedra mechanikycs
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisKLE0057_FS_B2341_3901R003_2014
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam