dc.contributor.advisor | Podešva, Jiří | cs |
dc.contributor.author | Klemenc, Marek | cs |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T10:30:58Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T10:30:58Z | |
dc.date.issued | 2014 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/105005 | |
dc.description | Import 05/08/2014 | cs |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá kontrolou a návrhem zavěšení motoru na rámu studentské formule. Jsou uvažovány dvě varianty zavěšení. První varianta je zavěšení motoru bez použití pružných a tlumících prvků – silentbloků. Druhá varianta počítá s jejich použitím. Porovnávacím kritériem jsou zde velikosti sil, které se přenášejí přes uložení na rám při vibracích motoru. Práce se skládá ze tří částí. V první části je provedeno experimentální měření potřebných parametrů a analytický výpočet modální analýzy uložení motoru. Ve druhé části je provedena modální analýza uložení motoru a modální analýza rámu se zavěšeným motorem pomocí MKP. Ve třetí části je provedena harmonická analýza pomocí MKP a vyhodnocení velikosti sil přenášených na rám při dvou způsobech zavěšení. Pro MKP výpočty jsou použity programy Patran a MSC Nastran. | cs |
dc.description.abstract | Bachelor thesis deals with the control and design of the motor seating on the frame on Student Formula. The first option is to hang the engine without the use of elastic and damping elements - rubber buffer. The second option allows their use. Comparative criteria are the value of the forces that are transmitted through the seating of the frame during engine vibration. The thesis consists of three parts. The first part is an experimental measurement of the parameters and analytical calculation of engine mounting modal analysis. The second part is a modal analysis of the engine mounting and modal analysis of the frame with motor, using FEM. The third part is the harmonic analysis using FEM and assessment of the magnitude of the forces transmitted to the frame in two ways suspension. FEM calculations are performed in the program Patran and MSC Nastran. | en |
dc.format.extent | 20749156 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | zavěšení | cs |
dc.subject | motor | cs |
dc.subject | silentblok | cs |
dc.subject | kmitání | cs |
dc.subject | seating | en |
dc.subject | motor | en |
dc.subject | rubberbuffer | en |
dc.subject | vibration | en |
dc.title | Studentská formule, zavěšení motoru na rámu | cs |
dc.title.alternative | Student Formula, the Motor Seating on the Frame | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Maršálek, Pavel | cs |
dc.date.accepted | 2014-06-09 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 337 - Katedra mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | KLE0057_FS_B2341_3901R003_2014 | |
dc.rights.access | openAccess | |