dc.contributor.advisor | Pišťáček, Daniel | cs |
dc.contributor.author | Thiele, Miroslav | cs |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T10:33:23Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T10:33:23Z | |
dc.date.issued | 2014 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/105159 | |
dc.description | Import 05/08/2014 | cs |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá návrhem ovládání řazení pro studentskou formuli, která se realizuje na FS VŠB – TUO. V úvodu jsou popsány druhy řazení používané v osobních automobilech. Na základě získaných poznatků a konstrukčních možností bylo navrženo několik možných řešení. Z několika možných variant se vybrala jedna, se kterou se dále pracovalo. Praktickým měřením se zjistila síla potřebná na přeřazení, která byla dále nutná k dalším výpočtům. Na základě získané síly bylo možné navrhnout a zkontrolovat ovládací mechanismus. Řadicí páka musela vyhovovat jak pevnostním výpočtům tak z hlediska jednoduché ovladatelnosti. Navržená řadicí páka je zdokumentována v příloze bakalářské práce. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the design of controls for student formula that is implemented on FS VŠB - TUO. The introduction describes the types of shift used in passenger cars. Based on lessons learned and design options were proposed several possible solutions. Among several possible options in such a way that one to be chosen with which tends to work further. Practical measurements can be used to determine the force required to shift, which was also required for further calculations. On the basic of the measured forces that need to be designed and to check the shifting devices. The shift lever must suit both the stress analysis and in terms of easy handling. The proposed shift lever is shown in the annex of bachelor thesis. | en |
dc.format.extent | 3366301 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Ergonomie | cs |
dc.subject | Řadicí páka | cs |
dc.subject | Řazení | cs |
dc.subject | Ergonomics | en |
dc.subject | Gear lever | en |
dc.subject | Gear change | en |
dc.title | Návrh a ergonomie částí v kokpitu studentské formule | cs |
dc.title.alternative | Design and Ergonomics of Cockpit Parts of a Student Formula | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Hurníková, Šárka | cs |
dc.date.accepted | 2014-06-10 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukce strojů a zařízení | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | THI0010_FS_B2341_2302R010_40_2014 | |
dc.rights.access | openAccess | |