dc.contributor.advisor | Vaculík, Miroslav | cs |
dc.contributor.author | Adámek, Jiří | cs |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T10:33:50Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T10:33:50Z | |
dc.date.issued | 2014 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/105183 | |
dc.description | Import 05/08/2014 | cs |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce je zaměřena na vztah mezi frikčně otěrovými vlastnostmi komerčně dostupných brzdových obložení a jejich složením. Byla provedena prvková analýza metodou XRFS a fázová analýza pomocí RTG difrakce na netestovaných brzdových obloženích. Následně byly otestovány frikčně otěrové vlastnosti na brzdovém dynamometru. Pomocí SEM byla provedena vizuální charakterizace na připravených vzorcích. U brzdového obložení (B) byly zaznamenány výrazně horší frikční charakteristiky a také otěr. Brzdové destičky (A) obsahují větší množství prvků a fází tvrdší povahy ve funkci plniv. Přes výrazný rozdíl frikčně otěrových vlastností, obě brzdová obložení splňují přísná kritéria, umožňující jejich prodej těchto na evropském trhu. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor thesis is focused on relationship between friction wear performance of brake linings and their composition. XRFS element analysis and phase analysis RTG diffraction on untested brake linings was performed. Then friction wear performance on brake dynamometer was tested. Lately, using SEM, the visual characterization of prepared samples was carried out. Significantly worse friction characteristics and wear of brake linings (B) was observed. Brake pads (A) contain higher amount of harder character elements and phases in function of fillers. Despite the significant difference of friction wear performance, both brake linings fulfill strict criteria, enabling sale of these on Europian market. | en |
dc.format.extent | 3251389 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | tření, otěr, XRFS, RTG difrakce, SEM, brzdový dynamometr, brzdová obložení, frikční kompozity, frikční koeficient | cs |
dc.subject | friction, wear, XRFS, RTG diffraction, SEM, brake dynamometer, brake linings, friction composites, coefficient of friction | en |
dc.title | Vztah složení komerčně dostupných brzdových obložení a jejich frikčně-otěrových vlastností testovaných brzdovým dynamometrem | cs |
dc.title.alternative | Relation between the composition of commercially available brake pads and their friction-wear performance tested using full-scale dynamometer | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Tomášek, Vladimír | cs |
dc.date.accepted | 2014-06-10 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Univerzitní studijní programy | cs |
dc.description.department | 9360 - Centrum nanotechnologií | cs |
dc.thesis.degree-program | Nanotechnologie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Nanotechnologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2790 | cs |
dc.identifier.thesis | ADA0078_USP_B3942_3942R001_2014 | |
dc.rights.access | openAccess | |