Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVaculík, Miroslavcs
dc.contributor.authorAdámek, Jiřícs
dc.date.accessioned2014-08-05T10:33:50Z
dc.date.available2014-08-05T10:33:50Z
dc.date.issued2014cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/105183
dc.descriptionImport 05/08/2014cs
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřena na vztah mezi frikčně otěrovými vlastnostmi komerčně dostupných brzdových obložení a jejich složením. Byla provedena prvková analýza metodou XRFS a fázová analýza pomocí RTG difrakce na netestovaných brzdových obloženích. Následně byly otestovány frikčně otěrové vlastnosti na brzdovém dynamometru. Pomocí SEM byla provedena vizuální charakterizace na připravených vzorcích. U brzdového obložení (B) byly zaznamenány výrazně horší frikční charakteristiky a také otěr. Brzdové destičky (A) obsahují větší množství prvků a fází tvrdší povahy ve funkci plniv. Přes výrazný rozdíl frikčně otěrových vlastností, obě brzdová obložení splňují přísná kritéria, umožňující jejich prodej těchto na evropském trhu.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis is focused on relationship between friction wear performance of brake linings and their composition. XRFS element analysis and phase analysis RTG diffraction on untested brake linings was performed. Then friction wear performance on brake dynamometer was tested. Lately, using SEM, the visual characterization of prepared samples was carried out. Significantly worse friction characteristics and wear of brake linings (B) was observed. Brake pads (A) contain higher amount of harder character elements and phases in function of fillers. Despite the significant difference of friction wear performance, both brake linings fulfill strict criteria, enabling sale of these on Europian market.en
dc.format.extent3251389 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecttření, otěr, XRFS, RTG difrakce, SEM, brzdový dynamometr, brzdová obložení, frikční kompozity, frikční koeficientcs
dc.subjectfriction, wear, XRFS, RTG diffraction, SEM, brake dynamometer, brake linings, friction composites, coefficient of frictionen
dc.titleVztah složení komerčně dostupných brzdových obložení a jejich frikčně-otěrových vlastností testovaných brzdovým dynamometremcs
dc.title.alternativeRelation between the composition of commercially available brake pads and their friction-wear performance tested using full-scale dynamometeren
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeTomášek, Vladimírcs
dc.date.accepted2014-06-10cs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Univerzitní studijní programycs
dc.description.department9360 - Centrum nanotechnologiícs
dc.thesis.degree-programNanotechnologiecs
dc.thesis.degree-branchNanotechnologiecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2790cs
dc.identifier.thesisADA0078_USP_B3942_3942R001_2014
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam