dc.contributor.advisor | Olivková, Ivana | cs |
dc.contributor.author | Širc, Jan | cs |
dc.date.accessioned | 2014-11-06T07:58:32Z | |
dc.date.available | 2014-11-06T07:58:32Z | |
dc.date.issued | 2014 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/106178 | |
dc.description | Import 06/11/2014 | cs |
dc.description.abstract | Tato disertační práce se zabývá tvorbou integrovaného dopravního systému na Frýdecko – Místecku a zavedením systému „MHD zdarma“ ve Frýdku - Místku, včetně jeho podrobného popisu.
V práci je popsán vývoj počtu přepravených cestujících a výše tržeb z jízdného a jsou zde pojmenovány důvody takového vývoje. Dále je zde podrobně popsán tarif a zdůvodněna jeho struktura, jsou zmíněny pozitivní a negativní vlivy projektu „MHD zdarma“ ve všech oblastech života.
Frýdecko – Místecký systém je porovnáván s jinými systémy jak v České republice, tak i ve světě. Vývoj myšlenky „MHD zdarma“ je v práci podrobně popsán a jsou uvedeny možnosti zavedení obdobného systému i v jiných městech.
Práce se také zabývá tvorbou integrovaného dopravního systému. Jsou popsány současné integrované dopravní systémy v České republice. V okolí města Frýdek – Místek je navrženo vytvoření dopravního a tarifního řešení integrovaného systému, jehož základem je městská hromadná doprava ve Frýdku – Místku a následně jsou popsány všechny směry, ve kterých integrace probíhá.
Všechna data jsou statisticky zpracována. Součástí výpočtů je také výpočet výše dotace od jednotlivých samospráv. Důraz je kladen především na to, aby výše dotace z veřejných rozpočtů nestoupla.
V závěru práce jsou popsány možnosti dalšího vývoje systému „MHD zdarma“ a další možnosti integrace okolí města Frýdek – Místek. | cs |
dc.description.abstract | This dissertation deals with the creation of an integrated transport system in Frýdek-Místek and its surroundings, focusing on and describing the introduction of free public transport in Frýdek – Místek. The paper studies the development of the number of passengers and fare revenues as well the background of its development. The tariff structure with its positive and negative effects is described in detail. Next to this, this dissertation compares other free public transport systems in the Czech Republic and the world. Possibilities of introducing a similar system of free public transport in other towns and cities are discussed as well.
My work also deals with the creation of an integrated transport system in general and in comparison with other current integrated transport systems in the Czech Republic. Tariff and transport solutions of the integrated system in Frýdek - Místek and its surroundings are described in detail.
All data are statistically processed. The calculations also include the amount of subsidies from various governments on all levels. The emphasis is primarily focused on public budgets, without rising the particular amount of subsidies.
In the end, I present the possibilities of further development of the free public transportation and a deepener integration in Frýdek–Místek and its surroundings. | en |
dc.format | 154 l. : il. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 5786050 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Box plot | cs |
dc.subject | integrovaný dopravní systém | cs |
dc.subject | integrace | cs |
dc.subject | linkotvorba | cs |
dc.subject | MHD zdarma | cs |
dc.subject | tarif | cs |
dc.subject | Box plot | en |
dc.subject | integrated transportation system | en |
dc.subject | integration | en |
dc.subject | creation of public transport lines | en |
dc.subject | free public transport | en |
dc.subject | tariff systems | en |
dc.title | Tvorba integrovaného dopravního systému na Frýdecko - Místecku | cs |
dc.title.alternative | Creation of an integrated transport system in Frýdek - Místek region | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.identifier.signature | 201401805 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Řezáč, Miloslav | cs |
dc.contributor.referee | Široký, Jaromír | cs |
dc.contributor.referee | Drdla, Pavel | cs |
dc.date.accepted | 2014-09-02 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | cs |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | SIR044_FS_P2301_2301V003_2014 | |
dc.rights.access | openAccess | |