dc.contributor.advisor | Lapčík, Vladimír | cs |
dc.contributor.author | Harenčák, Štefan | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:12:20Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:12:20Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/107920 | |
dc.description | Import 22/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | V této diplomové práci je zhodnocena současná situace v oblasti emisních zátěží v ostravském regionu a jsou uvedeny jejich hlavní zdroje. Je provedeno porovnání s celorepublikovými statistikami. Na základě údajů o emisních zátěžích v ostravské průmyslové aglomeraci v posledních letech je diskutována a analyzována možnost dalšího zlepšení kvality ovzduší na Ostravsku. Je především vyhodnocen podíl jednotlivých druhů dopravy na celkové emisní zátěži vyplývající ze statistických pozorování a výpočtů.
Práce se zaměřuje na analýzu míry potenciálního snížení emisní zátěže zavedením alternativních druhů pohonu dopravních prostředků, a to především pohonu na zemní plyn (CNG) a využití elektromobilů. Na podkladě několikaletých zkušeností se zavedením nízkoemisních zón v zahraničí jsou diskutovány problémy a pozitiva možného zavedení nízkoemisní zóny v ostravské aglomeraci.
Tato analýza je součástí snahy o výrazné snížení TZL a plynných emisí na Ostravsku, což je v souladu se strategickým záměrem vlády ČR, a to dlouhodobým programem zlepšování zdravotního stavu obyvatelstva ČR nazvaným „Zdraví pro všechny ve 21. století.“ | cs |
dc.description.abstract | In this thesis is to evaluate the current situation in the area of emission load in the Ostrava region and are their main source. A comparison is made with countrywide statistics. Based on data on emission loads in Ostrava industrial agglomeration in recent years is discussed and analyzed the possibility of further improving air quality in the Ostrava region. It is primarily evaluated the contribution of individual modes of transport on the overall emission load resulting from statistical observations and calculations.
The work focuses on the analysis of the degree of potential emission reduction burden by introducing alternative modes of propulsion of vehicles, mainly powered by natural gas (CNG) and the use of electric cars. Based on many years of experience with the introduction of low-emission zones abroad are discussed both positive and negative potential introduction of low-emission zones in the Ostrava agglomeration.
This analysis is part of an effort to significantly reduce PM and gaseous emissions in the Ostrava region, which is in line with the strategic intent of the Government, and long-term program to improve the health status of the population of the Czech Republic entitled "Health for All in the 21st century." | en |
dc.format | 56 listů : ilustrace + 1 CD-R | |
dc.format.extent | 2780939 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | emise, elektromobily, LPG, CNG, nízkoemisní zóny, Ostravská aglomerace, osobní automobily, zdroje znečišťování | cs |
dc.subject | emissions, electric, LPG, CNG, low emission zone, Ostrava agglomeration, automobiles, pollution sources | en |
dc.title | Vliv elektromobilů a hybridních automobilů na snižování množství emisí v Ostravě | cs |
dc.title.alternative | Impact of Electric and Hybrid Vehicles to Reduce the Amount of Emissions in Ostrava | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Nimráček, Tomáš | cs |
dc.date.accepted | 2015-05-25 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | cs |
dc.description.department | 546 - Institut environmentálního inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Nerostné suroviny | cs |
dc.thesis.degree-branch | Environmentální management | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2735 | cs |
dc.identifier.thesis | HAR0041_HGF_N2102_6208T031_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |