dc.contributor.advisor | Adamus, Alois | cs |
dc.contributor.author | Kroupa, Jan | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:13:09Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:13:09Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/108065 | |
dc.description | Import 22/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | Štolový přivaděč (ŠP) je svou délkou 51,916 km a světlým průměrem 2,64 m jednou z nejdůležitějších součástí hydrotechnického komplexu společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK). Jedná se o nejdelší podzemní vodohospodářské dílo v České republice a ve střední Evropě přivádějící pitnou vodu z VD Švihov do Prahy. Štolový přivaděč byl konstrukčně navržen jako kombinace tlakového a netlakového uzavřeného systému a budován jako ražené důlní dílo s následnou betonáží ostění. V tomto ostění zaručující těsnost ŠP byly zjištěny v posledních letech poruchy (trhliny), které by mohly v budoucnosti narušit bezproblémovou dodávku vody. V této práci jsou shrnuty základní informace o této stavbě a možné návrhy sanačních technologií použitelných pro omezení, příp. odstranění nalezených vad, především pak trhlinami porušené betonové ostění v úseku staničení 47,945-47,965 km. | cs |
dc.description.abstract | The drift conduit is (with its length of 51,916 km and inner diameter 2.64 m) one of the most important parts of hydro-technical complex of a PVK company (Prague Water-Conduits and Sewerages). This duct is the longest underground water work in the Czech Republic and in Central Europe and brings the drinking water from Švihov-dam to Prague. The drift conduit has been designed and constructed as a combination of pressure and non-pressure closed system and built as tunnel mine-work subsequently equipped with a casting lining. In recent years there have been found ruptures (cracks) in the lining, that is to guarantee the tightness of the duct - which could in the future impair a smooth water supply. This thesis summarizes the basic information about this water-work and possible proposals of remediation technologies applicable to restrict or remove defects, discovered in breached concrete lining in the section within km 47.945-47.965 | en |
dc.format | 51 l. : il. + 5 příl. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 3289424 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | vodní dílo, pitná voda, tlakový štolový přivaděč, betonové ostění,
sanační technologie | cs |
dc.subject | water-work, drinking water, tunnel pressure feeder, concrete lining, remediation technologies | en |
dc.title | Sanace betonového ostění štolového přivaděče Želivka - Praha | cs |
dc.title.alternative | Repairing of concrete lining of underground connection Želivka - Praha | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Pěkný, Petr | cs |
dc.date.accepted | 2015-05-29 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 542 - Institut hornického inženýrství a bezpečnosti | cs |
dc.thesis.degree-program | Hornictví | cs |
dc.thesis.degree-branch | Hornické inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2735 | cs |
dc.identifier.thesis | KRO0027_HGF_N2111_2101T008_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |