dc.contributor.advisor | Šancer, Jindřich | cs |
dc.contributor.author | Buřval, Leoš | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:13:22Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:13:22Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/108108 | |
dc.description | Import 22/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | V mé bakalářské práci se zabývám výstavbou násypového tělesa v místě zvodnělého kolektoru na stavbě I/38 obchvat Kolína, kde jako materiál pro násypové těleso bylo použito lehčené kamenivo Liapor. V práci srovnávám technologická, ekonomická a časová hlediska použití lehčeného materiálu do násypového tělesa s klasickým násypovým tělesem z materiálu vytěženého při stavbě.
V první části je popsána vlastní stavba obchvatu Kolína a geologické a hydrologické poměry, které vedly k návrhu násypového tělesa formou sendvičové konstrukce s použitím lehčeného kameniva Liapor.
V další části práce jsou popsány obě varianty násypových těles a je provedeno porovnání z hlediska, technologie, ekonomických nákladů, časové náročnosti a doby sedání násypového tělesa.
V závěru práce shrnuji výhody a nevýhody použitých technologií a vhodnost použití lehčeného násypového tělesa v místech zvodnělých území. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with the embankment construction on a location of an aquiferous collector on the I/38 Kolín city bypass road construction. The lightweight aggregate Liapor was used as a filling material for the road embankment. The purpose of the thesis is to compare the technological, economical and time aspects of the application of the lightweight aggregate in the road embankment and the usage of refuse material removed from an excavation as in standard road embankments.
The first part of the thesis characterises the Kolín city bypass road construction and its geological as well as hydrological situation which led to the proposal of sandwich embankment construction employing the lightweight aggregate Liapor.
In the subsequent part of the thesis, both of the above mentioned road embankment options are described and compared in terms of technology, economic costs, time demands and the duration of road embankment settlement.
In conclusion, the thesis summurizes the advantages and disadvantages of the applied technologies as well as the suitability of the expanded embankment usage in aquiferous areas. | en |
dc.format | 31, [4] l. : il. + 3 příl. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 1754821 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | násypové těleso | cs |
dc.subject | lehčený násyp | cs |
dc.subject | lehčené kamenivo | cs |
dc.subject | Liapor | cs |
dc.subject | road embankment | en |
dc.subject | expanded embankment | en |
dc.subject | lightweight aggregate | en |
dc.subject | Liapor | en |
dc.title | Silnice I/38 - obchvat Kolína. Řešení silničního tělesa v místě zvodnělého kolektoru | cs |
dc.title.alternative | Road I/38 - Kolín city bypass. A proposal of a road body solution on a spot of an aquiferous collector | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Luňáček, Martin | cs |
dc.date.accepted | 2015-06-01 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 542 - Institut hornického inženýrství a bezpečnosti | cs |
dc.thesis.degree-program | Nerostné suroviny | cs |
dc.thesis.degree-branch | Využívání zdrojů stavebních nerostných surovin | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2735 | cs |
dc.identifier.thesis | BUR0105_HGF_B2102_2102R012_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |