Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRaclavská, Helenacs
dc.contributor.authorSmijová, Denisacs
dc.date.accessioned2015-07-22T09:14:08Z
dc.date.available2015-07-22T09:14:08Z
dc.date.issued2015cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/108288
dc.descriptionImport 22/07/2015cs
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá znečištěním ovzduší z dopravy a identifikací zdrojů znečištění v obci Karlova Studánka pomocí metodiky pro identifikaci zdrojů znečištění ovzduší na základě diagnostických poměrů markerů. Pro ověření zjištěných zdrojů znečištění z dopravy bylo uskutečněno sčítání vozidel a následné dopočítání vyprodukovaných emisí CO, SO2, NOX a PM10. Z výsledků analýz markerů vyplývá, že celoročně tvoří emise z dopravy cca 17 – 30 % zátěže v suché depozici. Z vyhodnocení dopravního šetření nebyl prokázán jednoznačný vztah mezi plynnými emisemi produkovanými dopravou a hodnotami zjištěnými v rámci imisního monitoringu ZUOVA. Statisticky významná závislost byla prokázána pouze v jediném případě pro SO2 dne 12.11.2014. Dále byla prokázána závislost mezi PM10 a emisemi z dopravy u dvou ze čtyř měření, které proběhly v říjnu a listopadu. Shoda byla zřejmá hlavně v ranních hodinách, kdy je hlavním zdrojem imisní zátěže v Karlově Studánce doprava.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis is focused on the air - pollution caused due to traffic and identifying of the pollution – sources in municipality Karlova Studanka by methodics for identification of the air pollution – sources based on diagnostic markers circumstances. Vehicle census has been implemented for the verification of the detected sources of pollution and the consecutive recalculating of the produced emissions of CO, SO2, NOX and PM10. It is obvious from analytic results that the yearlong traffic – emission generates cca from 17 % to 30 % burden in a dry deposition. The obvious relationship between the gaseous emissions produced by transportation and values observed in emission monitoring ZUOVA wasn´t improved from evaluation of traffic survey. Statistically the significant dependence was improved in one case for SO2 on 12 November 2014. Than was improved dependence between PM10 and the traffic – emission in two from four measurement, which took place on October and November. The complience was obvious mainly in the morning, when the traffic is main source imission – burden in Karlova Studanka.en
dc.format58 l. : il. + 1 CD-Rcs
dc.format.extent4379922 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectovzdušícs
dc.subjectemisecs
dc.subjectimisecs
dc.subjectKarlova Studánkacs
dc.subjectmarkerycs
dc.subjectMEFAcs
dc.subjectairen
dc.subjectemmisionsen
dc.subjectimmisionsen
dc.subjectKarlova Studankaen
dc.subjectmarkersen
dc.subjectMEFAen
dc.titleHodnocení imisní zátěže v Karlově Studáncecs
dc.title.alternativeThe immissions load in Karlova Studanka, Hruby Jesenik Mts.en
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeSýkorová, Barboracs
dc.date.accepted2015-05-26cs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakultacs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department546 - Institut environmentálního inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programNerostné surovinycs
dc.thesis.degree-branchEnvironmentální inženýrstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2735cs
dc.identifier.thesisSMI0049_HGF_B2102_3904R005_2015
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam