dc.contributor.advisor | Sokanský, Karel | cs |
dc.contributor.author | Kašinská, Hana | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:16:34Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:16:34Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/108610 | |
dc.description | Import 22/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce vyhodnocuje osvětlení ve školních učebnách. První část práce se zabývá rozborem základních světelně-technických parametrů a jasových poměrů v místech zrakových úkolů. Dále je popsán postup měření a vyhodnocení jasů ve vnitřních prostorech podle norem.
Další část práce je teoretický návrh osvětlovací soustavy v učebně v programu Relux. Stávající stav osvětlovací soustavy byl měřen ve třech třídách s tmavou tabulí a v jedné třídě se světlou tabulí. Výsledky osvětleností a jasů byly vyhodnoceny hlavně pro dvě pracovní plochy míst zrakového úkolu – a to rovinu tabule a rovinu lavic.
V poslední části práce je zdůrazněna potřeba rozlišovat třídy s různými barvami tabulí, ať už při novém návrhu osvětlovací soustavy, či měření a vyhodnocení té stávající. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with evaluation of the lighting in the classrooms. The first part deals with the analysis of the basic light-technical parameters and luminance ratios in the areas of visual tasks. The following part describes a procedure for the measurement and evaluation of luminance in indoor areas according to the norms.
Another part is theoretical design of the lighting system in the classroom in software Relux. The current state of the lighting system was measured in three classrooms with dark board and one classroom with a light board. The results of illuminance and luminance were evaluated primarily for two places of working area visual task - the plane of the board and the plane of the tables.
The last part highlights the need to distinguish classrooms with different colors boards, whether in the design of the new lighting systems, or measurement and evaluation of the current one. | en |
dc.format.extent | 4267677 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Osvětlenost, jasová analýza, luxmetr, jasový analyzátor, činitel odrazu, rovnoměrnost osvětlení, Relux, LMK 2000 | cs |
dc.subject | Lighting, luminance analyze, light meter, luminance analyzer, the reflection coefficient, lighting uniformity, Relux, LMK 2000 | en |
dc.title | Vyhodnocování jasů a osvětleností v místech zrakových úkolů školských zařízení | cs |
dc.title.alternative | Analyze of luminance and illuminance in areas of visual tasks at schools | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Novák, Tomáš | cs |
dc.date.accepted | 2015-06-02 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 410 - Katedra elektroenergetiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Elektrotechnika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Elektroenergetika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | cs |
dc.identifier.thesis | KAS0041_FEI_N2649_3907T001_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |