dc.contributor.advisor | Zelinka, Ivan | cs |
dc.contributor.author | Sikora, Lubomír | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:19:41Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:19:41Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/108946 | |
dc.description | Import 22/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | Práce je soustrˇedeˇna na techniky umeˇlé inteligence a na jejich praktické použití. Cílem práce je naprogramovat pocˇítacˇového hrácˇe nahrazujícího cˇloveˇka do strategické hry StarCraft: Brood War. Implementace využívá klasických technik z prostrˇedí umeˇlé inteligence, stejneˇ jako se snaží využít nekonvencˇních technik, jakými jsou evolucˇní výpocˇetní techniky. Pocˇítacˇový hrácˇ je rˇešen implementací rozhodovacího stromu, spolecˇneˇ s evolucˇním algoritmem SOMA. Vše bylo psané v programovacím jazyce Java. V implementaci umeˇlé inteligence jsem vytvorˇil systém, který jednoduchým zpu˚sobemzajišt’uje chování pocˇítacˇového hrácˇe. Moje konkrétní implementace algoritmu SOMA poskytuje možnosti efektivního, koordinovaného pohybu bojových jednotek po mapeˇ. Práce ukázala velký prˇínos evolucˇních výpocˇetních technik na poli strategických her. | cs |
dc.description.abstract | This work is focused on techniques of artificial intelligence and on their practical utilization.Thegoaloftheworkistoimplementcomputerplayerreplacinghumaninrealtime strategy StarCraft: Brood War. The implementation uses conventional techniques from scope of artificial intelligence, as it at same time endeavors use of unconventional techniques, such as evolutionary computation. The computer player is provided by implementation of decision-making tree together with evolutionary algorithm called SOMA. Everything was written in programming language Java. I created system, which ensures behavior of computer player in an easy way in implementation of artificial intelligence. MyparticularimplementationofSOMAalgorithmprovidesanopportunityforefficient, coordinated movement of combat units over the map. The work has shown great benefit of evolutionary techniques in the field of real time strategy games. | en |
dc.format.extent | 7030965 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | umělá inteligence | cs |
dc.subject | rozhodovací algoritmus | cs |
dc.subject | evoluční výpočetní techniky | cs |
dc.subject | evoluční algoritmus | cs |
dc.subject | artificial intelligence | en |
dc.subject | decision making algorithm | en |
dc.subject | evolutionary computing | en |
dc.subject | evolutionary algorithm | en |
dc.title | Inteligentní bot pro hru StarCraft: Brood War | cs |
dc.title.alternative | Intelligent Bot for the Game StarCraft: Brood War | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Šaloun, Petr | cs |
dc.date.accepted | 2015-06-03 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informační a komunikační technologie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Informatika a výpočetní technika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | cs |
dc.identifier.thesis | SIK0092_FEI_B2647_2612R025_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |