Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVáňová, Petracs
dc.contributor.authorSečkařová, Gabrielacs
dc.date.accessioned2015-07-22T09:20:26Z
dc.date.available2015-07-22T09:20:26Z
dc.date.issued2015cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/109117
dc.descriptionImport 22/07/2015cs
dc.description.abstractTato diplomová práce se věnuje hodnocení vlivu chemického složení na lomovou houževnatost u materiálu pro výrobu železničních kol. Zabývá se všemi aspekty ovlivňující výslednou hodnotu této charakteristiky. Zkouška lomové houževnatosti dovede lépe popsat mechanické vlastnosti materiálu a to z toho důvodu, že materiál nepovažuje za ideální, ale naopak počítá s výskytem vad v makroskopickém měřítku. Teoretická část je zaměřena na faktory, které mohou výslednou hodnotu lomové houževnatosti ovlivnit. Popisuje vzniklé napětí kolem již zmiňovaných nežádoucích vad, podmínky a možnost jejich dalšího šíření. V závěru teoretické části je popsáno tepelné zpracování železničních kol a způsob ověřování mechanických charakteristik. Praktická část se věnuje hlavně nalezení závislostí mezi standardními materiálovými charakteristikami a charakteristikou popisující lomovou houževnatost sledovaného materiálu.cs
dc.description.abstractThis thesis is devoted to assessing the impact of chemical composition on the fracture toughness of the material for the manufacture of railway wheels. It deals with all aspects affecting the final value of this characteristic. Fracture toughness test leads to better describe the mechanical properties of the material and for this reason that the material is not considered ideal, but rather allows for the presence of defects in a macroscopic scale. The theoretical part focuses on the factors that may result value of fracture toughness influence. It describes the resulting tension around the already mentioned undesirable defects, conditions and the possibility of further propagation. At the end of theoretical section describes heat treatment of railway wheels and mechanical characteristics authentication method. The practical part is devoted mainly to find dependencies between standard material characteristics and characteristics describing the fracture toughness of the reference material.en
dc.format.extent4856658 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectželezniční dvoukolí, lomová houževnatost, chemické složení, tvrdostcs
dc.subjectrailway wheels, fracture toughness, chemical composition, hardnessen
dc.titleVliv chemického složení na výsledné hodnoty lomové houževnatosti materiálů používaných pro výrobu železničních kolcs
dc.title.alternativeThe influence of chemical composition on resulting value of fracture toughness of steel used for production of railway wheelsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeFajkoš, Rostislavcs
dc.date.accepted2015-05-28cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrstvícs
dc.description.department636 - Katedra materiálového inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programMateriálové inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDiagnostika a design materiálůcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2736cs
dc.identifier.thesisSEC0006_FMMI_N3923_3911T031_2015
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam