dc.contributor.advisor | Losertová, Monika | cs |
dc.contributor.author | Škoda, Jan | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:20:50Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:20:50Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/109217 | |
dc.description | Import 22/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | V této bakalářské práci se pokusím přiblížit vliv legování kovy vzácných zemin na pevnost hořčíkových slitin za zvýšených teplot. Využití hořčíkových slitin v automobilovém průmyslu není ničím novým, ovšem v poslední době je snaha o jejich rozšíření i do oblasti pohonného ústrojí. Popíšu obecné vlastnosti hořčíkových slitin, vlastnosti slitin legovaných kovy vzácných zemin, nejčastěji používané technologie výroby a nastíním možnosti využití těchto slitin v pohonném ústrojí. V experimentální části se zaměřím na mikrostrukturu a mechanické vlastnosti slitin na bázi Mg-Zr a Mg-Al-Sc-Zr. | cs |
dc.description.abstract | In this bachelor thesis I will focus on alloying with rare earths and its influence on strength of the magnesium alloys at elevated temperatures. Usage of magnesium alloys in automotive industry is not anything new but in recent years there was an effort to increase number of magnesium components in powertrain. I will describe general properties of magnesium and its alloys, properties of magnesium alloyed with rare earths, the most commonly used methods of production and possible applications of these alloys in Powertrain of conventional automobiles. In experimental part of this thesis I will investigate the microstructure and mechanical properties of alloys based on Mg-Zr and Mg-Al-Sc-Zr alloying systems. | en |
dc.format.extent | 5648624 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/force-download | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | hořčíkové slitiny, kovy vzácných zemin, RE, legování, creep, pohonné ústrojí, koroze, mikrostruktura | cs |
dc.subject | Magnesium alloys, rare earth metals, RE, alloying, creep, drivetrain, corrosion, microstructure | en |
dc.title | Slitiny hořčíku legované lanthanoidy pro použití za zvýšených teplot v automobilovém průmyslu | cs |
dc.title.alternative | Magnesium alloys alloyed with lanthanoides for application at higher temperatures in automotive industry | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Pohludka, Martin | cs |
dc.date.accepted | 2015-06-10 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.department | 632 - Katedra materiálů a technologií pro automobily | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiálové inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Materiály a technologie pro automobilový průmysl | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | cs |
dc.identifier.thesis | SKO0077_FMMI_B3923_3911R034_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |