dc.contributor.advisor | Sojka, Jaroslav | cs |
dc.contributor.author | Pavlosek, Rostislav | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:20:53Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:20:53Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/109230 | |
dc.description | Import 22/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce řeší problém únavového poškození ocelí železničních náprav. Teoretická část zahrnuje seznámení s vlastnostmi a tepelným zpracováním ocelí používaných k výrobě železničních náprav. Dále jsou v práci popsána jednotlivá stádia únavového procesu a charakterizovány druhy životnosti materiálu. Experimentální část je věnována zjišťování iniciačních míst únavového poškození - korozních důlků. Na základě zjištěné přítomnosti korozních důlků je lze považovat za koncentrátory napětí a místa iniciace únavové trhliny. Jejich přítomnost tedy má značný negativní vliv na životnost železničních náprav. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deals with the problem of fatigue damage of steels for railway axles. The theoretical part includes acquaintance with the properties and heat treating steels used to manufacture railway axles. Furthermore, the thesis describes various stages of fatigue process and characterizes types of fatigue life of material. The experimental part is devoted to detection of initiation sites of fatigue damage – corrosion pits. On the basis of the presence of corrosion pits they can be considered as stress concentrators and fatigue crack initiation sites. Their presence has significant negative effect on the railway axles fatigue life. | en |
dc.format.extent | 5497744 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Železniční náprava | cs |
dc.subject | EA1N | cs |
dc.subject | EA4T | cs |
dc.subject | únavové poškození | cs |
dc.subject | korozní důlky | cs |
dc.subject | Railway axle | en |
dc.subject | EA1N | en |
dc.subject | EA4T | en |
dc.subject | fatigue damage | en |
dc.subject | corrosion pits | en |
dc.title | Únavové poškození ocelí pro železniční nápravy | cs |
dc.title.alternative | Fatigue damage of steels for railway axles | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Kulová, Taťána | cs |
dc.date.accepted | 2015-06-11 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.department | 636 - Katedra materiálového inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiálové inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Diagnostika materiálů | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | cs |
dc.identifier.thesis | PAV0026_FMMI_B3923_3911R028_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |