Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorGreger, Miroslavcs
dc.contributor.authorUhlíř, Jakubcs
dc.date.accessioned2015-07-22T09:20:58Z
dc.date.available2015-07-22T09:20:58Z
dc.date.issued2015cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/109253
dc.descriptionImport 22/07/2015cs
dc.description.abstractVývoj související s užitím mikrolegovaných aditiv především vanadu, niobu, titanu a řízeného zpracování jsou přezkoumány v bakalářské práci. Snížená hmotnost je nejhlavnějším specifikem finálního výrobku. Tento vývoj se využívá pro automobilový průmysl, kde nízká hmotnost znamená nízkou spotřebu automobilu. Využitím mikrolegování a řízeného kování můžeme u běžných uhlíko-manganových ocelí zvýšit mez kluzu až 50%.cs
dc.description.abstractDevelopments related to the use of microalloy additions, especially of Ti, Nb, and V, and controlled processing are reviewed to the bachelor´s thesis. Reduced weight is the most important specificity final product. This development use for automotive industry, where reduced weight means reduced fuel consumption for car. The use of micro-alloyed steels and controlled procedures of forging allows us to increase the yield point by 50 % or more compared with conventional carbon - manganese steels.en
dc.format.extent2418529 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectMikrolegovaná ocel, mikrolegující prvky, struktura, kování, zápustkové kovánícs
dc.subjectMicroalloyed steels, microalloyed elements, microstructure, forging, swaging.en
dc.titleVyužití mikrolegovaných ocelí v automobilovém průmyslucs
dc.title.alternativeUse of microalloyed steels in the automotive industryen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeKander, Ladislavcs
dc.date.accepted2015-06-10cs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrstvícs
dc.description.department632 - Katedra materiálů a technologií pro automobilycs
dc.thesis.degree-programMateriálové inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchMateriály a technologie pro automobilový průmyslcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2736cs
dc.identifier.thesisUHL0020_FMMI_B3923_3911R034_2015
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam