dc.contributor.advisor | Greger, Miroslav | cs |
dc.contributor.author | Uhlíř, Jakub | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:20:58Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:20:58Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/109253 | |
dc.description | Import 22/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | Vývoj související s užitím mikrolegovaných aditiv především vanadu, niobu, titanu a řízeného zpracování jsou přezkoumány v bakalářské práci. Snížená hmotnost je nejhlavnějším specifikem finálního výrobku. Tento vývoj se využívá pro automobilový průmysl, kde nízká hmotnost znamená nízkou spotřebu automobilu. Využitím mikrolegování a řízeného kování můžeme u běžných uhlíko-manganových ocelí zvýšit mez kluzu až 50%. | cs |
dc.description.abstract | Developments related to the use of microalloy additions, especially of Ti, Nb, and V, and controlled processing are reviewed to the bachelor´s thesis. Reduced weight is the most important specificity final product. This development use for automotive industry, where reduced weight means reduced fuel consumption for car. The use of micro-alloyed steels and controlled procedures of forging allows us to increase the yield point by 50 % or more compared with conventional carbon - manganese steels. | en |
dc.format.extent | 2418529 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Mikrolegovaná ocel, mikrolegující prvky, struktura, kování, zápustkové kování | cs |
dc.subject | Microalloyed steels, microalloyed elements, microstructure, forging, swaging. | en |
dc.title | Využití mikrolegovaných ocelí v automobilovém průmyslu | cs |
dc.title.alternative | Use of microalloyed steels in the automotive industry | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Kander, Ladislav | cs |
dc.date.accepted | 2015-06-10 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.department | 632 - Katedra materiálů a technologií pro automobily | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiálové inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Materiály a technologie pro automobilový průmysl | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | cs |
dc.identifier.thesis | UHL0020_FMMI_B3923_3911R034_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |