Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSojka, Jaroslavcs
dc.contributor.authorPavlosková, Monikacs
dc.date.accessioned2015-07-22T09:21:08Z
dc.date.available2015-07-22T09:21:08Z
dc.date.issued2015cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/109291
dc.descriptionImport 22/07/2015cs
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na únavu materiálu, konkrétně únavu ozubených kol v převodovkách automobilů a jejich chemicko-tepelné zpracování. Teoretická část je zaměřena na chemicko-tepelné zpracování obecně. Jsou zde popsány základní postupy cementace, dále je pak charakterizováno únavové poškození materiálu, zejména jednotlivá stádia únavového procesu. Experimentální část je zaměřena na fraktografickou a metalografickou analýzu ozubeného kola, u něhož došlo k ulomení několika zubů. Byla posuzována cementovaná vrstva, mikrostruktura jádra, tvrdost cementované vrstvy a byl proveden fraktografický rozbor posuzovaného vzorku. Bylo zjištěno, že se jedná o únavové poškození, jehož příčinou byla intergranulární oxidace vzniklá během cementace.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis is focused on fatigue damage of steels, specifically fatigue of gear wheels used in automotive industry and thermo-chemical processing of gear wheels. The theoretical part is focused on the thermo-chemical processing in general. Basic principles of case hardening of steels are described here. Furthermore, fatigue damage of steels is characterized with a special attention paid to different stages of fatigue process. The experimental part is devoted to the fractographic and metallographic analysis of the gear wheel where some teeth were broke off. Analyses of cemented layer microstructure, core microstructure, hardness of carburized layer and fractographic analysis were carried out on the damaged wheel. It was found out that the studied wheel was degradated by fatigue process initiating by intergranular sub-surface oxidation formed during carburizing process.en
dc.format.extent4343129 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectCementování ocelics
dc.subjectozubené kolocs
dc.subjectmikrostrukturacs
dc.subjectúnava materiálu.cs
dc.subjectCarburizing of steelen
dc.subjectgear wheelen
dc.subjectmicrostructureen
dc.subjectmaterial fatigue.en
dc.titleÚnavové poškození cementovaných ozubených kol pro převodovkycs
dc.title.alternativeFatigue damage of case hardened gear wheelsen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeKulová, Taťánacs
dc.date.accepted2015-06-11cs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrstvícs
dc.description.department636 - Katedra materiálového inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programMateriálové inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDiagnostika materiálůcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2736cs
dc.identifier.thesisPAV0184_FMMI_B3923_3911R028_2015
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam