dc.contributor.advisor | Sojka, Jaroslav | cs |
dc.contributor.author | Pavlosková, Monika | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:21:08Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:21:08Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/109291 | |
dc.description | Import 22/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na únavu materiálu, konkrétně únavu ozubených kol v převodovkách automobilů a jejich chemicko-tepelné zpracování.
Teoretická část je zaměřena na chemicko-tepelné zpracování obecně. Jsou zde popsány základní postupy cementace, dále je pak charakterizováno únavové poškození materiálu, zejména jednotlivá stádia únavového procesu.
Experimentální část je zaměřena na fraktografickou a metalografickou analýzu ozubeného kola, u něhož došlo k ulomení několika zubů. Byla posuzována cementovaná vrstva, mikrostruktura jádra, tvrdost cementované vrstvy a byl proveden fraktografický rozbor posuzovaného vzorku. Bylo zjištěno, že se jedná o únavové poškození, jehož příčinou byla intergranulární oxidace vzniklá během cementace. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor thesis is focused on fatigue damage of steels, specifically fatigue of gear wheels used in automotive industry and thermo-chemical processing of gear wheels.
The theoretical part is focused on the thermo-chemical processing in general. Basic principles of case hardening of steels are described here. Furthermore, fatigue damage of steels is characterized with a special attention paid to different stages of fatigue process.
The experimental part is devoted to the fractographic and metallographic analysis of the gear wheel where some teeth were broke off. Analyses of cemented layer microstructure, core microstructure, hardness of carburized layer and fractographic analysis were carried out on the damaged wheel. It was found out that the studied wheel was degradated by fatigue process initiating by intergranular sub-surface oxidation formed during carburizing process. | en |
dc.format.extent | 4343129 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Cementování oceli | cs |
dc.subject | ozubené kolo | cs |
dc.subject | mikrostruktura | cs |
dc.subject | únava materiálu. | cs |
dc.subject | Carburizing of steel | en |
dc.subject | gear wheel | en |
dc.subject | microstructure | en |
dc.subject | material fatigue. | en |
dc.title | Únavové poškození cementovaných ozubených kol pro převodovky | cs |
dc.title.alternative | Fatigue damage of case hardened gear wheels | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Kulová, Taťána | cs |
dc.date.accepted | 2015-06-11 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.department | 636 - Katedra materiálového inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiálové inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Diagnostika materiálů | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | cs |
dc.identifier.thesis | PAV0184_FMMI_B3923_3911R028_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |