dc.contributor.advisor | Horyl, Petr | cs |
dc.contributor.author | Adámek, Filip | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:21:28Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:21:28Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/109372 | |
dc.description | Import 22/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá dynamickou analýzou zámku zadních sedadel automobilu. Tato analýza simuluje nárazovou zkoušku automobilu, při které dochází k působení velkých sil na zámek zadních sedadel. Ve třech k sobě kolmých směrech se zjišťuje, při jaké síle dojde k jeho porušení. Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit kritická místa zámku zadních sedadel a navrhnout vhodné úpravy ke zvýšení jeho dynamické únosnosti. Dalším cílem práce je provedení rešerše současných zámků zadních sedadel a prostudování explicitní numerické metody. Veškeré analýzy jsou řešeny metodou počítačového modelování s využitím metody konečných prvků v modulu „Explicit Dynamics“ softwaru ANSYS Workbench. | cs |
dc.description.abstract | This master thesis deals with the rear car seats lock dynamic analysis. This analysis simulates the crash test of a car, in which great forces apply to the rear car seats lock. In three to each other perpendicular directions is determined how great force will destroy the rear car seats lock. The main aim of this master thesis is to find out critical regions of the rear car seats lock and propose suitable improvements to increase its dynamic capacity. The next aim of thesis is to make a research of contemporary rear car seats locks and study explicit numerical method. All analyses are solved with computer modeling using the finite element method in module „Explicit Dynamics“ in software ANSYS Workbench. | en |
dc.format.extent | 11597513 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Zámek zadních sedadel | cs |
dc.subject | Explicitní numerická metoda | cs |
dc.subject | Nárazová zkouška | cs |
dc.subject | ANSYS Workbench | cs |
dc.subject | model zámku zadních sedadel | cs |
dc.subject | Rohatka | cs |
dc.subject | The rear car seats lock | en |
dc.subject | Explicit numerical method | en |
dc.subject | Crash test | en |
dc.subject | ANSYS Workbench | en |
dc.subject | Model of the rear car seats lock | en |
dc.subject | Ratchet | en |
dc.title | Zlepšení užitných vlastností zámku zadních sedadel automobilu | cs |
dc.title.alternative | Improving Usability the Rear Car Seats Lock | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Poruba, Zdeněk | cs |
dc.date.accepted | 2015-06-11 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 337 - Katedra mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | ADA0042_FS_N2301_3901T003_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |