Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠiroký, Jaromírcs
dc.contributor.authorRůžička, Tomášcs
dc.date.accessioned2015-07-22T09:22:07Z
dc.date.available2015-07-22T09:22:07Z
dc.date.issued2015cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/109485
dc.descriptionImport 23/07/2015cs
dc.description.abstractV této práci jsou simulovány úlohy v oblasti aerodynamického proudění okolo vlakových souprav, výsledky těchto simulací jsou porovnávány, jsou navržena řešení pro snížení aerodynamického odporu a upraveny stávající vztahy pro výpočet vozidlových odporů. Úvodní část práce je zaměřena na porovnání jednotlivých druhů dopravy, jejich výhody, nevýhody a jejich energetickou náročnost. Dále je popsána teorie pohybu vlaku, jednotlivé složky rovnice vlaku a podrobněji jsou rozvedeny vozidlové odpory. Součástí teorie je definice valivého a aerodynamického odporu vlaku. Následně je rozvedena teorie obtékání těles, metody měření a modelování aerodynamického působení na železniční vozidla a v další fázi jsou navrženy modely jednotlivých simulací a jejich vyhodnocení.cs
dc.description.abstractIn this thesis are simulated cases of an airflow around train. Simulation results are compared. Based on this comparison are proposed solutions for air drag reduction and modified current formulas for train driving resistance calculation. Introductory part of thesis is focused on comparison of different kind of transport and their advantages, disadvantages and energy consumption. In next step thesis is focused on train movement theory, especially on driving resistance with air drag and rolling resistance definition. Then is described airflow theory, measure and model making methods to find out airflow influence on train's air drag. In practical part is proposed each simulation model and processed simulations results.en
dc.format.extent4798751 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectjízdní odporcs
dc.subjectnákladní vlakycs
dc.subjectaerodynamický odporcs
dc.subjectspotřeba energiecs
dc.subjectdriving resistanceen
dc.subjectfreight trainsen
dc.subjectair dragen
dc.subjectenergy consumptionen
dc.titleJízdní odpor nákladních vlakůcs
dc.title.alternativeDriving Resistance of Freight Trainsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePohl, Jiřícs
dc.date.accepted2015-06-10cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní technika a technologiecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisRUZ0018_FS_N2301_2301T003_10_2015
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam