dc.contributor.advisor | Široký, Jaromír | cs |
dc.contributor.author | Růžička, Tomáš | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:22:07Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:22:07Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/109485 | |
dc.description | Import 23/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | V této práci jsou simulovány úlohy v oblasti aerodynamického proudění okolo vlakových souprav, výsledky těchto simulací jsou porovnávány, jsou navržena řešení pro snížení aerodynamického odporu a upraveny stávající vztahy pro výpočet vozidlových odporů. Úvodní část práce je zaměřena na porovnání jednotlivých druhů dopravy, jejich výhody, nevýhody a jejich energetickou náročnost. Dále je popsána teorie pohybu vlaku, jednotlivé složky rovnice vlaku a podrobněji jsou rozvedeny vozidlové odpory. Součástí teorie je definice valivého a aerodynamického odporu vlaku. Následně je rozvedena teorie obtékání těles, metody měření a modelování aerodynamického působení na železniční vozidla a v další fázi jsou navrženy modely jednotlivých simulací a jejich vyhodnocení. | cs |
dc.description.abstract | In this thesis are simulated cases of an airflow around train. Simulation results are compared. Based on this comparison are proposed solutions for air drag reduction and modified current formulas for train driving resistance calculation. Introductory part of thesis is focused on comparison of different kind of transport and their advantages, disadvantages and energy consumption. In next step thesis is focused on train movement theory, especially on driving resistance with air drag and rolling resistance definition. Then is described airflow theory, measure and model making methods to find out airflow influence on train's air drag. In practical part is proposed each simulation model and processed simulations results. | en |
dc.format.extent | 4798751 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | jízdní odpor | cs |
dc.subject | nákladní vlaky | cs |
dc.subject | aerodynamický odpor | cs |
dc.subject | spotřeba energie | cs |
dc.subject | driving resistance | en |
dc.subject | freight trains | en |
dc.subject | air drag | en |
dc.subject | energy consumption | en |
dc.title | Jízdní odpor nákladních vlaků | cs |
dc.title.alternative | Driving Resistance of Freight Trains | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Pohl, Jiří | cs |
dc.date.accepted | 2015-06-10 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | RUZ0018_FS_N2301_2301T003_10_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |