dc.contributor.advisor | Horyl, Petr | cs |
dc.contributor.author | Čech, Rostislav | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:22:18Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:22:18Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/109520 | |
dc.description | Import 23/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | ČECH, R. Modelování připojení železničního dvousedadla na rám vagonu z hlediska odolnosti při rázovém testu – diplomová práce. OSTRAVA: VŠB – Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, Katedra mechaniky, 74 s. Vedoucí práce: HORYL, P.
Cílem této práce je provést pevnostní výpočet připojení železničního dvousedadla na rám vagonu z hlediska odolnosti při rázovém testu a to pro dvě různé varianty připojení a tyto porovnat. Dále porovnat tyto výpočty s experimentální zkouškou na padostroji. Dalším cílem práce je navrhnout třetí, pokud možno lepší, variantu připojení a tuto ověřit pomocí počítačového modelování. Součástí práce je i simulace zkoušky bodového svaru používaného pro některá spojení používané firmou BORCAD cz s.r.o. při konstrukci jejich sedadel a její srovnání s experimentálními daty. Úloha je řešena explicitní metodou implementovanou ve zvoleném komerčním konečno-prvkovém programu. | cs |
dc.description.abstract | ČECH, R. Modelling Two-seat Connection to the Frame Rail Wagon in Terms of Resistance at Impact Test – diploma thesis. OSTRAVA: VŠB – Technical University of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, Department od Mechanics, 74 p. Thesis head: HORYL, P.
Objective of this thesis is to perform strength calculation of two-seat connection to the frame rail wagon in terms of resistance at impact test for two different design options and to compare them. Results are to be corellated with experimental testing on impact device. Next part is to suggest third, if possible better, design option of two-seat connection and prove it by strength calculation. As part of this thesis simulation of strength test of spot weld used for some structural connections used by company BORCAD cz s.r.o. for construction of their seats is performed and compared to experimental data. Task is solved using explicit method implemented in chosen commercial finite-element software. | en |
dc.format.extent | 14126268 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/x-download | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | rázový test | cs |
dc.subject | explicitní metoda | cs |
dc.subject | mkp | cs |
dc.subject | metoda konečných prvků | cs |
dc.subject | bodový svar | cs |
dc.subject | železniční dvousedadlo | cs |
dc.subject | pevnostní výpočet | cs |
dc.subject | SOL700 | cs |
dc.subject | impact test | en |
dc.subject | explicit method | en |
dc.subject | fem | en |
dc.subject | finite element method | en |
dc.subject | spot weld | en |
dc.subject | railway two-seat | en |
dc.subject | strength calculation | en |
dc.subject | SOL700 | en |
dc.title | Modelování připojení železničního dvousedadla na rám vagonu z hlediska odolnosti při rázovém testu | cs |
dc.title.alternative | Modelling Two-seat Connection to the Frame Rail Wagon in Terms of Resistance at Impact Test | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Poruba, Zdeněk | cs |
dc.date.accepted | 2015-06-11 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 337 - Katedra mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | CEC0049_FS_N2301_3901T003_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |