dc.contributor.advisor | Richtář, Michal | cs |
dc.contributor.author | Vaculík, Zdeněk | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:22:19Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:22:19Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/109523 | |
dc.description | Import 23/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá dynamickými vlastnostmi a charakteristikami vybraného vozidla. Vybrané vozidlo pro práci jsem vyrobil v domácích podmínkách za použití běžného nářadí. V úvodu práce nastiňuji ve zkratce provedenou výrobu vozidla. Po výrobě vozidla následuje výpočet dynamických vlastností a charakteristik vozidla na základě jeho konkrétních parametrů. Hlavní částí práce je provedené měření dynamických veličin vozidla. Měřen je rozjezd vozidla, kdy pro dosažení rychlosti 70 km/h zjišťuji potřebný čas a dráhu. Následně porovnávám naměřené hodnoty s vypočtenými hodnotami. Na základě vyhodnocení výsledků v závěru práce uvádím další možné budoucí úpravy na vozidle pro zlepšení jeho dynamických vlastností a charakteristik. | cs |
dc.description.abstract | My Master thesis deals with the dynamics and characteristics of the selected vehicle. I made the vehicle selected for this work at home using ordinary tools only. The introduction shortly outlines production of the vehicle. After manufacturing of the vehicle follows the calculation of dynamic characteristics based on its specific parameters. The main part of the work consists of measuring the dynamic parameters of the vehicle. I measured the time and trajectory of the vehicle from its start till obtaining the speed of 70 km/h. Then I am comparing the measured values with the calculated values. On the ground of the evaluation of the results I am mentioning another possible modifications of the car to improve its dynamic properties and characteristics. Those are written in the conclusion of the work. | en |
dc.format.extent | 9652834 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Dynamika vozidla | cs |
dc.subject | jízdní odpory | cs |
dc.subject | těžiště vozidla | cs |
dc.subject | Vehicle dynamics | en |
dc.subject | driving resistances | en |
dc.subject | the center of gravity of the vehicle | en |
dc.title | Dynamické vlastnosti a charakteristiky vybraného vozidla | cs |
dc.title.alternative | Dynamic Characteristics of Selected Vehicle | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Szlosek, Martin | cs |
dc.date.accepted | 2015-06-12 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | VAC0050_FS_N2301_2301T003_20_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |