dc.contributor.advisor | Horyl, Petr | cs |
dc.contributor.author | Bojko, Vojtěch | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:22:23Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:22:23Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/109536 | |
dc.description | Import 23/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je optimalizovat tvar chladiče, který je používán ve vozech skupiny Jaguar Land Rover pro pasivní chlazení LED diody Philips H1K. Při optimalizaci chladiče je kladen důraz na maximální úsporu materiálu a jednoduchost výroby chladiče. Současně je sledována maximální teplota pod čipem LED diody, která nesmí překročit maximální dovolenou teplotu udanou výrobcem. Dále bude analyzována závislost maximální teploty pod čipem LED diody vzhledem k natočení chladiče v gravitačním poli Země. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsány způsoby šíření tepla a metodika návrhu pasivního chladiče. V praktické části je pak zpracována analýza maximální teploty na čipu LED diody při natočení chladiče v gravitačním poli a je optimalizován tvar chladiče pro pasivní chlazení. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this Diploma thesis is optimization of heatsink, which is widely used for LED diode passive cooling in Jaguar Land Rover cars. Material savings and simplicity of heatsink manufacturing will be the key parameters in the optimization process. Moreover, maximal temperature under the LED chip will be monitored, because it must not exceed maximal allowed temperature of the chip. Hereafter, the dependency between maximal chip temperature and heatsink orientation in gravity field will be analyzed. The thesis is divided into practical and theoretical part. Thermal energy transfer and heatsink design methodology are depict in the theoretical part. Above mentioned dependency and heatsink design optimization is processed in practical part of the thesis. | en |
dc.format.extent | 5226424 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Chladič | cs |
dc.subject | optimalizace | cs |
dc.subject | pasivní | cs |
dc.subject | chlazení | cs |
dc.subject | LED | cs |
dc.subject | dioda | cs |
dc.subject | Heatsink | en |
dc.subject | optimization | en |
dc.subject | pasive | en |
dc.subject | cooling | en |
dc.subject | LED | en |
dc.subject | diode | en |
dc.title | Počítačová simulace funkce chladiče předního světlometu automobilu | cs |
dc.title.alternative | Computer Simulation Functions Radiator Car Headlight | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Podešva, Jiří | cs |
dc.date.accepted | 2015-06-11 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 337 - Katedra mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | BOJ0012_FS_N2301_3901T003_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |