dc.contributor.advisor | Halama, Radim | cs |
dc.contributor.author | Šmach, Jiří | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:23:23Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:23:23Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/109731 | |
dc.description | Import 23/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | Šmach, J Stanovení kritických míst konstrukčního prvku motocyklu s využitím MKP a ESPI metody: bakalářská práce. Ostrava: VŠB – Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, Katedra pevnosti a pruţnosti, 2015, Vedoucí práce: Halama, R.
Tato bakalářská práce se zabývala porovnáním výsledků měření posuvů, deformací i napětí metodou ESPI (Electronic Specie Pattern Interferometry) a výpočtu MKP (Metoda Konečných Prvků) na vybraných praktických aplikacích. Nejdříve bylo provedeno ověření, zda podává MKP a ESPI metoda obdobné výsledky. Ve všech kapitolách se prolíná MKP a ESPI metoda. U vybraných úloh bylo doplněno také analytické řešení, případně měření laserovým profilometrem. Ukázány jsou moţnosti vyuţití metody ESPI pro stanovení elastických konstant materiálu, a to jako náhrada extenzometru, či přímo na reálné součásti, coţ bylo vyuţito přímo pro určení kritického místa konstrukčního dílu motocyklu. Všechny numerické výpočty byly provedeny pomoci MKP v programu Ansys Workbench15.0. | cs |
dc.description.abstract | Šmach, J Determination of Hot Spots of Motorcycle Structural Part using FEM and ESPI Method: Bachelor Thesis. Ostrava: VŠB – Technical University of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, Department of Mechanics of Materials, 2015, Thesis head: Halama, R.
This bachelor thesis deals of comparing results measurement shift, deformation and stress by ESPI method (Electronic Specie Pattern Interferometry) and calculation by FEM (Finite Element Method) on selected practical applications. First was make verification, whether submitted FEM and ESPI method similar results. In all chapters mingle FEM and ESPI method. At selected tasks was added analytical solution, eventually measurement by laser profilometer. Shown are the possibilities of using ESPI method for assessment elastic constants of material, and not as a substitute extensor, or directly to real components, which was used directly for determinate of Hot Spots of Motorcycle Structural Part. All numerical calculation was making by FEM in program Ansys Workbench 15.0. | en |
dc.format.extent | 4763187 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | ESPI | cs |
dc.subject | MKP | cs |
dc.subject | motocykl | cs |
dc.subject | Poissonovo číslo | cs |
dc.subject | Youngův modul | cs |
dc.subject | ESPI | en |
dc.subject | MKP | en |
dc.subject | motorcycle | en |
dc.subject | Poisson’s number | en |
dc.subject | Young’s modulus | en |
dc.title | Stanovení kritických míst konstrukčního prvku motocyklu s využitím MKP a ESPI metody | cs |
dc.title.alternative | Determination of Hot Spots of Motorcycle Structural Part using FEM and ESPI Method | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Šofer, Michal | cs |
dc.date.accepted | 2015-06-09 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 339 - Katedra pružnosti a pevnosti | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | SMA0022_FS_B2341_3901R003_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |