dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | cs |
dc.contributor.author | Macháček, Jan | cs |
dc.date.accessioned | 2015-07-22T09:23:57Z | |
dc.date.available | 2015-07-22T09:23:57Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/109862 | |
dc.description | Import 23/07/2015 | cs |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá matematickými modely zavěšení automobilu. Bakalářská práce obsahuje obecné seznámení s problematikou konstrukce zavěšení automobilu, kde se poté podrobněji zaměří na problematiku konstrukce zavěšení u vybraného automobilu. Matematické modely zavěšení jedné čtvrtiny automobilu jsou sestaveny v další části bakalářské práce. Do matematických modelů jsou dosazeny zvolené parametry zavěšení automobilu a jsou sestaveny simulační modely v prostředí Matlab/Simulink. Zde jsou provedeny simulace pro členitý povrch vozovky. Dále se práce zabývá seznámením s regulátorem s pasivním tlumením, následnou úpravou diferenciálních rovnic s pasivním tlumením a určením parametrů regulátoru. Poté je provedena simulace. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deals with mathematical models of car suspension. The thesis contains a general introduction to the issue of the vehicle suspension construction where a detailed focus is paid on the issue of the selected vehicle suspension construction. Mathematical models for one quarter of vehicle suspension are presented in the following part of the thesis. The chosen parameters of vehicle suspension are applied in to the mathematical models and simulation models are developed in the environment Matlab/ Simulink. The conducted simulations for the intended road surface are realized here. Furthermore, passive damping controller familiarization, subsequent adjustment of differential equations on the passive damping, and its parameters determination are treated in the thesis. Performed simulation follows then. The obtained results are evaluated at the end of this thesis. | en |
dc.format.extent | 4578562 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Zavěšení automobilu | cs |
dc.subject | Matematický model | cs |
dc.subject | Simulace | cs |
dc.subject | Matlab | cs |
dc.subject | Vehicle suspension | en |
dc.subject | Mathematical models | en |
dc.subject | Simulation | en |
dc.subject | Matlab | en |
dc.title | Matematické modely zavěšení automobilu | cs |
dc.title.alternative | Mathematical Models of Car Suspension | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Špička, Ivo | cs |
dc.date.accepted | 2015-06-12 | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Univerzitní studijní programy | cs |
dc.description.department | 352 - Katedra automatizační techniky a řízení | cs |
dc.thesis.degree-program | Mechatronika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Mechatronické systémy | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2790 | cs |
dc.identifier.thesis | MAC0242_USP_B3943_3906R006_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |