Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSokanský, Karelcs
dc.contributor.authorBláha, Zdeněkcs
dc.date.accessioned2015-07-23T05:17:46Z
dc.date.available2015-07-23T05:17:46Z
dc.date.issued2015cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/110410
dc.descriptionImport 23/07/2015cs
dc.description.abstractTato práce se zabývá problematikou osvětlování konfliktních míst na komunikacích. Věnuje se pak zejména osvětlování nejnebezpečnějšího konfliktního místa, tedy přechodu pro chodce. Na přechodu dochází ke křížení dopravních tras motorové dopravy a chodců, kteří jsou při možné srážce velice zranitelní. Aby bylo konfliktní místo vhodně osvětleno, musí být osvětlovaný prostor důkladně prozkoumán. Tomuto šetření je věnována tato práce. V práci jsou popsány výsledky šetření nehodovosti na osvětlených přechodech z několika hledisek. Práce se věnuje bezpečnosti chodců na komunikacích z pohledu odraznosti jejich oděvů, předkládá metodiku pro návrh osvětlovací soustavy přechodu pro chodce, upozorňuje na možné chyby při návrhu a realizaci osvětlovací soustavy konfliktního místa, ověřuje popsanou metodiku na reálných případech. Popsané předpoklady pro metodiku osvětlování jsou podrobeny statistickým ověřováním popsaných hypotéz. Hypotézy jsou podrobeny hodnocením z pohledu statistického i praktického. Osvětlovací soustava konfliktního místa tvoří nezanedbatelnou část energetického zatížení sítě. Proto jsou v práci popsány i doporučení, jak snížit energetickou náročnost toho typu osvětlení.cs
dc.description.abstractThis thesis is focused on lighting of conflict areas on roads. Especially it is aimed at lighting of the most dangerous conflict area – the pedestrian crossing. At a pedestrian crossing there is the crossing of traffic routes and pedestrians, who are easily vulnerable during a possibly crash. A lighting area must be thoroughly explored because of appropriate lighting of conflict area. The thesis is aimed at this investigation. The thesis describes investigation results of accident rate at illuminated pedestrian crossings from the several aspects. The thesis is dedicated to the safety of pedestrians on roads in terms of reflectivity their clothing, the thesis presents the methodology for designing of lighting system of pedestrian crossings, then it identifies possible mistakes during design and realization of lighting systems at pedestrian crossings, it also validates the described methodology on real cases. The described assumptions of methodology for lighting are subjected to statistical verification of described hypotheses. The hypotheses are subjected to evaluation in terms of statistical and practical. The lighting system of conflict area forms the significant part of energy network load. That is the reason why the recommendations how to reduce energy demands of this type of lighting are described.en
dc.format129, [35] l. : il. + 1 DVD-Rcs
dc.format.extent8598281 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectkonfliktní místo, přechod pro chodce, jas, osvětlenost, kontrast, oslnění, měření, bezpečnost chodců, dopravní nehodovost, statistická analýzacs
dc.subjectconflict area, pedestrian crossing, luminance, illuminance, contrast, glare, measuring, safety of pedestrians, accident rate, statistical analysisen
dc.titleOsvětlování konfliktních oblastí v dopravěcs
dc.title.alternativeLighting of Conflict Areas in Trafficen
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature201500556cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereePlch, Jiřícs
dc.contributor.refereeNovák, Tomášcs
dc.contributor.refereeBaxant, Petrcs
dc.date.accepted2015-06-01cs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department410 - Katedra elektroenergetikycs
dc.thesis.degree-programElektrotechnikacs
dc.thesis.degree-branchElektroenergetikacs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2724cs
dc.identifier.thesisBLA344_FEI_P2649_3907V001_2015
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam