Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorČada, Radekcs
dc.contributor.authorMachálek, Jakubcs
dc.date.accessioned2015-07-23T05:17:56Z
dc.date.available2015-07-23T05:17:56Z
dc.date.issued2015cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/110424
dc.descriptionImport 23/07/2015cs
dc.description.abstractDisertace se zabývá konstrukcí původního unikátního univerzálního nástroje na prolisování brzdicích žeber. S pomocí tohoto nástroje byly porovnány reálné síly nutné k prolisování brzdicích žeber se silami získanými pomocí numerických výpočtů v softwaru využívajícího metodu konečných prvků. V práci jsou porovnány síly pro různé jakosti materiálu, různé tloušťky a pro různé velikosti deformace tak, aby reprezentovaly nejpoužívanější materiály v automobilovém průmyslu. Cílem disertace je studie rozdílu mezi reálnými a vypočtenými silami potřebnými k prolisování brzdicích žeber, tedy studie rozdílu mezi reálným procesem a numerickým výpočtem. Výsledky z reálného procesu byly převedeny do matematických vztahů tak, aby bylo možno vytvořit matematické závislosti sloužící k optimalizaci numerických výpočtů. Upravený výpočet sil umožní využívat metodu konečných prvků lépe, protože bude odpovídat reálnému procesu lisování.cs
dc.description.abstractThe dissertation deals with the construction of original unique universal tool for stamping of braking ribs. With the help of this tool the forces required for brake stamping ribs in the real process and in numerical calculations performed in software using the FEM method were compared. The dissertation compares the strength of different variants of material, variable thicknesses and for different sizes of deformation so as to represent the most commonly used materials in the automotive industry. The aim of the dissertation is to analyze the difference between real and calculated forces needed for stamping braking ribs so analysis of difference between the numerical calculation and the real process. Furthermore, the results of the real process were translated into mathematical relationships so that they go to create mathematical relationships to optimize the numerical calculations and unite FEM calculation with real forming process.en
dc.format199 l. : il. + 17 příl. + 1 CD-Rcs
dc.format.extent17522154 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectbrzdicí faktorcs
dc.subjectbrzdicí žebrocs
dc.subjectlisovací nástrojcs
dc.subjectmetoda konečných prvkůcs
dc.subjectplechcs
dc.subjectpřípravekcs
dc.subjectsimulacecs
dc.subjecttaženícs
dc.subjectbraking factoren
dc.subjectbraking ribsen
dc.subjectpressing toolen
dc.subjectfinite elements methoden
dc.subjectsheet-metalen
dc.subjectapparatusen
dc.subjectsimulationen
dc.subjectdrawingen
dc.titleNávrhy progresivních technologií výroby součástí z plechu s využitím metody konečných prvkůcs
dc.title.alternativeProjects of Progressive Production Technologies of Parts from Sheet-metal with the Use of Finite Elements Metoden
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature201600039cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeEvin, Emilcs
dc.contributor.refereeRusz, Stanislavcs
dc.contributor.refereeDonič, Tiborcs
dc.date.accepted2015-05-20cs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.categoryPrezenčnícs
dc.description.department345 - Katedra mechanické technologiecs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchStrojírenská technologiecs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisMAC389_FS_P2346_2303V002_2015
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam