dc.contributor.advisor | Lokaj, Antonín | cs |
dc.contributor.author | Hamrus, Tomáš | cs |
dc.date.accessioned | 2016-01-20T11:29:32Z | |
dc.date.available | 2016-01-20T11:29:32Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/111043 | |
dc.description | Import 02/11/2016 | cs |
dc.description | Import 20/01/2016 | cs |
dc.description | Import 11/02/2016 | cs |
dc.description.abstract | Práce se zabývala konstrukcí dřevěné lávky pro pěší a cyklisty. Nejprve byla zpracována rešerše historických i současných konstrukčních systémů. Z tohoto přehledu vycházel návrh 3 variant konstrukčního systému dřevěné lávky přes vodoteč o rozpětí 30 m. Pro všechny varianty byl proveden předběžný návrh a posudek hlavních nosných prvků v mezním stavu únosnosti i použitelnosti. Porovnáním spotřeby materiálů a tuhostí konstrukcí jednotlivých variant bylo zvoleno optimální řešení. Tímto řešením byla shledána oblouková nosná konstrukce, pro kterou byl zpracován návrh a posudek všech nosných prvků, ztužidel a vybraných spojů v mezním stavu únosnosti i použitelnosti. Dále byly rovněž ověřeny vlastní frekvence kmitání konstrukce. V poslední fázi práce byl navržen možný způsob montáže lávky. Součástí diplomové práce byla také tvorba výkresové dokumentace pro stavební řízení. Posudky prvků a spojovacích prostředků byly provedeny na základě platných norem ČSN EN. | cs |
dc.description.abstract | Dissertation dealt with construction of timber footbridge for pedestrian and cyclists. At first the research of historical and present structural systems was compiled. Based on this information 3 possible structural systems of timber footbridge were designed. The footbridge is vaulting over the watercourse of 30 m range. For every 3 variants there were preliminary design and review for main supporting elements of the ultimate and serviceability limit state processed. Thanks to comparison of material consumption and toughness of construction the optimum variant was choosen, the arc construction. For this option there were the design and review of all the elements, bracing and joints of the ultimate and serviceability limit state made. Frequency of vibration was also checked. Then there was the way of montage mentioned. Drawings were also part of the thesis. The review was executed according to current applicable standards ČSN EN. | en |
dc.format.extent | 6916468 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Scia Engineer | cs |
dc.subject | lávka | cs |
dc.subject | lepené lamelové dřevo | cs |
dc.subject | rešerše | cs |
dc.subject | konstrukční systém | cs |
dc.subject | posudek | cs |
dc.subject | oblouk | cs |
dc.subject | hlavní nosník, příčník, táhlo, modální analýza | cs |
dc.subject | svorník | cs |
dc.subject | Scia Engineer | en |
dc.subject | footbridge | en |
dc.subject | glued laminated timber | en |
dc.subject | research | en |
dc.subject | structural system | en |
dc.subject | review | en |
dc.subject | arc | en |
dc.subject | main beam | en |
dc.subject | crosspiece | en |
dc.subject | pull | en |
dc.subject | modal analysis | en |
dc.subject | bolt | en |
dc.title | Dřevěná lávka | cs |
dc.title.alternative | Timber Footbridge | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Skopek, Václav | cs |
dc.date.accepted | 2016-01-11 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 221 - Katedra konstrukcí | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukce staveb | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | cs |
dc.identifier.thesis | HAM0018_FAST_N3607_3607T037_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |