Show simple item record

dc.contributor.advisorLokaj, Antoníncs
dc.contributor.authorHamrus, Tomášcs
dc.date.accessioned2016-01-20T11:29:32Z
dc.date.available2016-01-20T11:29:32Z
dc.date.issued2015cs
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/111043
dc.descriptionImport 02/11/2016cs
dc.descriptionImport 20/01/2016cs
dc.descriptionImport 11/02/2016cs
dc.description.abstractPráce se zabývala konstrukcí dřevěné lávky pro pěší a cyklisty. Nejprve byla zpracována rešerše historických i současných konstrukčních systémů. Z tohoto přehledu vycházel návrh 3 variant konstrukčního systému dřevěné lávky přes vodoteč o rozpětí 30 m. Pro všechny varianty byl proveden předběžný návrh a posudek hlavních nosných prvků v mezním stavu únosnosti i použitelnosti. Porovnáním spotřeby materiálů a tuhostí konstrukcí jednotlivých variant bylo zvoleno optimální řešení. Tímto řešením byla shledána oblouková nosná konstrukce, pro kterou byl zpracován návrh a posudek všech nosných prvků, ztužidel a vybraných spojů v mezním stavu únosnosti i použitelnosti. Dále byly rovněž ověřeny vlastní frekvence kmitání konstrukce. V poslední fázi práce byl navržen možný způsob montáže lávky. Součástí diplomové práce byla také tvorba výkresové dokumentace pro stavební řízení. Posudky prvků a spojovacích prostředků byly provedeny na základě platných norem ČSN EN.cs
dc.description.abstractDissertation dealt with construction of timber footbridge for pedestrian and cyclists. At first the research of historical and present structural systems was compiled. Based on this information 3 possible structural systems of timber footbridge were designed. The footbridge is vaulting over the watercourse of 30 m range. For every 3 variants there were preliminary design and review for main supporting elements of the ultimate and serviceability limit state processed. Thanks to comparison of material consumption and toughness of construction the optimum variant was choosen, the arc construction. For this option there were the design and review of all the elements, bracing and joints of the ultimate and serviceability limit state made. Frequency of vibration was also checked. Then there was the way of montage mentioned. Drawings were also part of the thesis. The review was executed according to current applicable standards ČSN EN.en
dc.format.extent6916468 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectScia Engineercs
dc.subjectlávkacs
dc.subjectlepené lamelové dřevocs
dc.subjectrešeršecs
dc.subjectkonstrukční systémcs
dc.subjectposudekcs
dc.subjectobloukcs
dc.subjecthlavní nosník, příčník, táhlo, modální analýzacs
dc.subjectsvorníkcs
dc.subjectScia Engineeren
dc.subjectfootbridgeen
dc.subjectglued laminated timberen
dc.subjectresearchen
dc.subjectstructural systemen
dc.subjectreviewen
dc.subjectarcen
dc.subjectmain beamen
dc.subjectcrosspieceen
dc.subjectpullen
dc.subjectmodal analysisen
dc.subjectbolten
dc.titleDřevěná lávkacs
dc.title.alternativeTimber Footbridgeen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeSkopek, Václavcs
dc.date.accepted2016-01-11cs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.department221 - Katedra konstrukcícs
dc.thesis.degree-programStavební inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukce stavebcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2712cs
dc.identifier.thesisHAM0018_FAST_N3607_3607T037_2015
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record