dc.contributor.advisor | Monoši, Mikuláš | cs |
dc.contributor.author | Jánošík, Ladislav | cs |
dc.date.accessioned | 2016-03-11T11:15:26Z | |
dc.date.available | 2016-03-11T11:15:26Z | |
dc.date.issued | 2015 | cs |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/111381 | |
dc.description | Import 02/11/2016 | cs |
dc.description | Import 11/03/2016 | cs |
dc.description.abstract | Disertační práce se zabývá funkční spolehlivostí zásahových požárních automobilů a z nich především vybraných typů kategorie cisternových automobilových stříkaček. Předmětem práce bylo stanovit výpočtem vybrané charakteristiky bezporuchového provozu požární techniky a udržovatelnosti požární techniky a přispět tak k odhadu bezporuchovosti a udržovatelnosti mobilní požární techniky. Účelem práce je na základě zjištěných skutečností vyvodit doporučení pro budoucí nákupy nové požární techniky.
Pro výběr techniky byly po ověření dostupnosti primárních dat o skladbě a provozu požární techniky, prvotních sběrech a analýzách těchto dat, zahrnuty jednotky HZS krajů Moravskoslezského, Zlínského a Jihomoravského. Do sledovaného souboru byla na základě největšího početního zastoupení následně v těchto krajích vybrána vozidla na podvozcích Mercedes-Benz typy Atego a Econic v Moravskoslezském kraji, Renault Midlum a TATRA 815 ve Zlínském kraji, MAN TGM a TATRA 815 v Jihomoravském kraji. Práce analyzuje provozní údaje u sledované techniky se zaměřením na stanovení vybraných charakteristik spolehlivosti. Jako základ pro výpočty byla zvolena metoda zkoušek spolehlivosti, konkrétně metoda zkušebních plánů. Pro hodnocení závažnosti důsledků poruch byla aplikována metoda FMEA. V práci je rovněž předložena analýza poruch v členění na místo výskytu na funkčním celku vozidla. Ve výsledcích byly porovnány jednotlivé vypočtené hodnoty vybraných ukazatelů bezporuchovosti a udržovatelnosti v závislosti na velikosti doby zkoušky a vyhodnoceno vozidlo s nejlepšími výsledky. | cs |
dc.description.abstract | The thesis deals with the functional reliability of firefighting vehicles, in those primarily water tenders. The objective of the thesis was to determine the calculation of selected characteristics of failure-free operation and maintainability of firefighting vehicles and to estimate reliability and maintainability of mobile firefighting equipment. The aim of this thesis is to outline recommendations for future purchases of new fire trucks.
Fire and Rescue Units of the Silesian-Moravian, Zlín Region and South Moravian Region were included in the selection. Availability of primary data, i.e. the structure and operation of firefighting vehicles and primary data collection and their analysis, was verified at first. Vehicles on the chassis Mercedes-Benz Atego and Mercedes-Benz Econic in the Moravian-Silesian Region, Renault Midlum and TATRA 815 in the Zlin Region, MAN TGM and TATRA 815 in the South Moravian Region has been embodied into the analysis. The sample was based on the largest multitude of firefighting vehicles in these regions. The thesis analyzes operational data of monitored vehicles, with a focus on selected characteristics of reliability. The method of reliability tests, specifically the method of test plans, was chosen as the basis for calculations. The FMEA method was applied for evaluating the severity of the consequences of failures. The analysis of failures by the occurrence on the functional unit of the vehicle is also presented in the thesis. Calculated values of selected indicators of reliability and maintainability, depending on the size of the test period were compared, and the vehicles with the best results were evaluated. | en |
dc.format | 142 l. : il. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 8718066 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | požární technika | cs |
dc.subject | spolehlivost | cs |
dc.subject | porucha | cs |
dc.subject | oprava | cs |
dc.subject | údržba | cs |
dc.subject | firefighting vehicles | en |
dc.subject | reliability | en |
dc.subject | failure | en |
dc.subject | repair | en |
dc.subject | maintenance | en |
dc.title | Funkční spolehlivost provozu vybrané mobilní požární techniky | cs |
dc.title.alternative | Functional Reliability of Operation of Selected Firefighting Vehicles | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.identifier.signature | 201600075 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | cs |
dc.contributor.referee | Chovanec, Alexej | cs |
dc.contributor.referee | Pačaiová, Hana | cs |
dc.contributor.referee | Hanuška, Zdeněk | cs |
dc.date.accepted | 2016-02-25 | cs |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | cs |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.category | Prezenční | cs |
dc.description.department | 030 - Katedra požární ochrany | cs |
dc.thesis.degree-program | Požární ochrana a průmyslová bezpečnost | cs |
dc.thesis.degree-branch | Požární ochrana a bezpečnost | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | cs |
dc.identifier.thesis | JAN58_FBI_P3908_3908V009_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |